Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte bränna en imagefil till en DVD-skiva


open source

Rekommendera Poster

open source

Hej!

Jag har hittills alltid kunnat bränna imagefiler alldeles utmärkt med programmet ImgBurn (gratisprogram) och min brännare från Samsung. Men när jag skulle bränna Windows 7 RC1 så gick det inte alls!

 

ImgBurn sa att bränningen lyckades men skivan gick inte att boota ifrån, och i utforskaren var skivan tom. Jag prövade med ett annat program, Active@ ISO Burner men det var likadant efter denna bränningen. Programmet sa att bränningen lyckades, men filerna fanns inte på skivan som därmed var förstörd.

 

Innan jag förstör nästa skiva så tänkte jag höra om någon har någon idé om vad felet kan vara? Jag har tidigare lyckats bränna Windows 7 Beta med ImgBurn och samma brännare...

 

mvh

Hampus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju faktiskt ha fått ett hårdvarufel. Sladden moderkort till brännare eller brännaren.

Tror att dt är 2 olika lasrar som används för CD respektive DVD.

 

Om inte hårdvarufel.

 

Har du provat nån inbyggd brännfunktion i W7RC1?

Annars om du inte kan få till det byt OS.

Sitter själv just nu och kör Exton Mandriva 2009.1 och laddat hem med

urpmi k3b

k3b ett brännarprogram som brukar fungera

http://linux.exton.net/node/250

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

open source

Hej och tack för ditt svar!

 

Kablarna glappar tyvärr inte och det är uteslutet att byta till linux (linux verkar vara ett ok operativsystem men lever tyvärr inte upp till mina krav).

 

Någon annan idé?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

open source

ja, allting har fungerat förut. Men nu lyckades jag i alla fall bränna filen utan att ändra på en enda inställning! I vilket fall så är problemet löst, tack för hjälpen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...