Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha AVI inte mpeg!????


EnZo

Rekommendera Poster

Kanske lite otydlig rubrik.. Men när jag lägger över mina filmer från min videokamera(sony dcr-sr32 hdd) så blir filmformatet MPEG. Och tydligen kan jag inte göra nånting med detta formatet. Varför får jag det formatet då? Tänkte jag skulle redigerar filmerna lite i Windows egna skitprogram movie maker, men det går bara att lägga till filmerna som ljudfiler och inget annat. I mediaspelaren syns filmen, men inget ljud. Kör jag det däremot i VLC eller liknande så blir det både film och ljud. Ska jag behöva konvertera om filmerna varje gång eller finns det en annan lösning? Tacksam för snabba svar!

 

/Peace

/EnZo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Den enda utvägen jag ser (med tanke på att du har Windows Movie Maker) är att du får ta och konvertera om filerna, det negativa med den här utvägen är att du antagligen inte vill köpa ett konverteringsprogram, alltså återstår bara freeware, och det finns nästan inget BRA konverteringsprogram (i freeware) som konverterar 100% av filerna, alltså måste du anstränga dig och försöka hitta ett som konverterar hela ändå, bara att googla.

 

Annars kan du ju köpa Sony Vegas, det bör ta det formatet men det är ju jäkligt dyrt ! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...