Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akta er för SUNET-katalogen / Infoo.se!!


milesd

Rekommendera Poster

Gamla sunet-katalogen blev uppköpt (av Urban Lindstedt på www.uppkopplat.se) och heter nu infoo.se. Hade anmält ett par föreningars adresser där way back på 90-talet.

... idag fick jag och MÅNGA andra svenskar (alla i hela sunet-katalogen?) SPAM från Urban Lindstedt genom hans No-Digit-Media:

 

No Digit Media - <info@e-handelstrender.se>

svara - No Digit Media <info@e-handelstrender.se>

till - mitt.namn@min.leverantör

datum - den 11 juni 2009 11:28

ämne - Webbredaktörens bästa vän

signerat av - mcsv5.net

 

... och det är många andra som drabbats!! Se www.webmasternetwork.se/index.php?s=wn&act=ST&f=2&t=37368&st=0

 

Så anmäl er INTE till infoo.se om ni vill slippa bli spammade!!!

 

[inlägget ändrat 2009-06-11 16:48:41 av miles]

 

Tråden flyttad från Webbutveckling - övrigt av moderator

 

[inlägget ändrat 2009-06-11 20:02:24 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Jag anmälde en webbplats hos sunet (nu infoo.se) för många år sedan. Nu försöker jag få infoo.se att ta bort min registrering (jag har inte haft med webbplatsen ifråga att göra på många år så jag vill att de som är ansvariga nu ska välja om de vill registrera webbplatsen, och i så fall med sina kontaktuppgifter, inte mina).

infoo.se skriver på sin webbplats att avregistrering ska begäras via e-post (de har ingen borttagningsmöjlighet i sitt ändringsformulär). Jag har skickat e-post till dem flera gånger under ett antal år med borttagningsbegäran. Jag får ärendenummer tillbaka men aldrig något svar, bara årliga mail om att min registrering finns kvar. Något telefonnummer kan jag inte hitta att de har. Verkar vara lite av ett blufföretag med andra ord som inte kan kontaktas på något sätt.

 

Det hela känns lite olustigt nu när infoo.se kräver betalt av företag sedan några år tillbaka. Tänk om de bestämmer sig för att börja ta betalt av/skicka fakturor till oss privatpersoner också. Då känns det olustigt att inte kunna kontakta dem på något sätt, speciellt för registreringen av en webbplats som man inte har något att göra med längre.

 

Synd att det har blivit så här med tanke på att sunet var en så respekterad katalog av webbplatser vid mitten av 1990-talet eller så.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...