Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pröjsarn

Ominstallation, rensa först?

Rekommendera Poster

Pröjsarn

Hej alla vänner!!!

 

Har en bärbar dator, Fujitsu Siemens Amilo Li 1705 med Vista home Basic.

Den har varit lite konstig, varför jag kört om installationen med Recovery DVD som följde med datorn.

Varje gång jag ominstallerat har problemet kvarstått eller blivit värre.

Nu tänkte jag att man kanske skulle prova med att rensa hårddisken före ominstallation, för det ligger väl nåt där som inte är bra.

Hur gör jag för att rensa hårddisken??

Finns det kanske nåt gratisprogram som man kan ladda ner som gör det jobbet?

Är hundra procent säker på att jag får hjälp här för ni är så snälla och duktiga.

Tack Svenne.

 

 

Vad månde bliva av detta??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

På vilket sätt är datorn konstig, vad är det för problem som blir värre?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Har haft uppe problemet här på Eforum 2 gånger men inte fått nåt svar, så det finns nog ingen som har nån lösning på det.

Får rensa disken och se om det hjälper annars får det väl bli en annan dator.

 

 

Vad månde bliva av detta??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
Jag lyssnar på strömmande musik genom Webspelaren Windows, och när det är aktivitet med installation och nerladdning av program, uppdateringar från Windows Update, när jag ska spela typ hjärter på datorn, då hakar musiken upp sig precis som det vore hack i skivan.
//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=1138402

 

Är det inte bara att datorn blir så upptagen med det så att den inte hinner med att spela musiken?

 

Vare sig det eller det som står i trådarna

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=1140049

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=1134148

påverkas av någon särskild sorts rensning av hårddisken innan en ominstallation med recovery-skivan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Det kan ju vara så, men sen har det tillkommit problem att mitt inloggningsnamn försvunnit från msn och E-mailen.

Kan ju också säga att när AVG antivirusprogrammet startar blir det ännu värre störningar i musiken.

Ganska ofta är datorn väldigt trög på alla sidor jag är på.

Kan man göra något åt det eller är datorn för svag??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Har du någon mer partition än C: på hårddisken?

 

Hur gammal är datorn?

Hur mycket RAM-minne finns det i datorn?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Ja finns något som heter D.

1,5 Gb ramminne.

Datorn är 1,5 år gammal

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Vad har du på D:? Är det så att den har lämnats orörd när du har installerat om?

 

När du har installerat om, har du då sett till att hämta uppdaterade drivrutiner mm från Fujitsu Siemens webbplats?

Jag ser att de har ett program DeskUpdate som ska göra det automatiskt. Har du installerat det?

http://shuurl.com/P5211

(http://support.ts.fujitsu.com/download/ShowDescription.asp?

SoftwareGUID=7A237E3D-F211-471D-B80E-145FAE4DE18D&

OSID=DD13C337-8EFF-4CFB-A589-72971D7BCBCE&

Status=True&Component=Application%20-%20Tools%20

and%20Utility)

 

Kan man göra något åt det eller är datorn för svag??
Det är en svag processor så det gäller nog att man inte har för mycket igång samtidigt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

På D har jag ingenting, utan den har lämnats orörd.

 

Har hämtat drivrutinerna genom den DVD som också följde med vid köp av datorn för installation och uppdatering av drivrutiner.

 

Laddade ner det program du skrev, men inga nya uppdateringar fanns.

 

Det jag vanligen har igång på datorn är följande:

 

Dansbandsdax, lyssnar genom Windows Webspelaren

Msn

Netlog.

 

Tycker inte det är speciellt mycket.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Hmm, med hjälp av HijackThis så kan vi se vad som är igång.

Ladda ner från en av länkarna:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HJTInstall.exe

http://www.download.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html

Installera, starta och välj "Do a system scan and save a logfile", kopiera loggen som kommer upp (inget annat).

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen nappen i Besvara-fönstret

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

[log]Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 11:20:34, on 2009-06-12

Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Windows\System32\s3trayp.exe

C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe

C:\Program Files\AVG\AVG8\avgtray.exe

C:\Windows\V0270Mon.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Creative\Creative Live! Cam\Live! Cam Manager\CTLCMgr.exe

C:\Program Files\Apoint2K\ApMsgFwd.exe

C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser.exe

C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltuser.exe

C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\Program Files\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe

C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10b.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dansbandsdax.se/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: Windows Live inloggningshjälpen - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll

O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [Google Quick Search Box] "C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe" /autorun

O4 - HKLM\..\Run: [s3Trayp] S3trayp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HDAudDeck] C:\Program Files\VIA\VIAudioi\VistaADeck\HDAudioCPL.exe 1

O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVFX Engine] C:\Program Files\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe

O4 - HKLM\..\Run: [V0270Mon.exe] C:\Windows\V0270Mon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [Creative Live! Cam Manager] C:\Program Files\Creative\Creative Live! Cam\Live! Cam Manager\CTLCMgr.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w3/resources/VistaMSNPUpldsv-se.cab

O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://dl8-cdn-09.sun.com/s/ESD7/JSCDL/jdk/6u13-b03/jinstall-6u13-windows-i586-jc.cab?e=1243056644583&h=a339196165dd795732717922527bf9c9/&filename=jinstall-6u13-windows-i586-jc.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll

O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll

O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe

O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

 

--

End of file - 7079 bytes

[/log]

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

Onödigt att Adobe Reader startar automatiskt varenda gång.

Se om du hittar någon inställning i programmet som gör att det inte startas automatiskt.

 

O4 - HKLM\..\Run: [AVFX Engine] C:\Program Files\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe

O4 - HKLM\..\Run: [V0270Mon.exe] C:\Windows\V0270Mon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Creative Live! Cam Manager] C:\Program Files\Creative\Creative Live! Cam\Live! Cam Manager\CTLCMgr.exe

Använder du webbkameran jämnt?

Mycket som startar automatiskt för den.

 

Har du många "Fel" i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg)?

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Adobe Readern och även Webcamen låg på startmenyn så jag har inaktiverat dom i Windows Defender, sen får vi se efter nästa uppstart om det blir nån ändring.

 

Har 417 fel i loggboken.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Hur många fel senaste veckan?

Vilka fel är vanligast? Källa och Händelseid är bra info till att börja med.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Antal fel senaste veckan är: 72

 

Vanligaste felen är:

Id: 46 Källa: volmgr Antal totalt: 211

 

Id: 15016 Källa: HttpEvent Antal totalt: 97

 

Id: 5007 Källa: WerSvc Antal totalt: 36

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Event ID 46 Volmgr Event ID 46 Crash Dump Initialization failed!

Förslag på åtgärd:

http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/31970241/volmgr-event-id-46-crash.aspx

 

Id: 15016 Källa: HttpEvent

Id: 5007 Källa: WerSvc

Kan ignoreras enligt Microsoft http://support.microsoft.com/kb/949213 och

http://support.microsoft.com/kb/940828

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Hej Cecilia!!

 

Var inne på den sidan du föreslog, men nu är ju inte jag någon höjdare på Engelska och dator termer, men det jag kom fram till var att man skulle gå in under avancerade systeminställningar och bocka i en ruta, vad nu det skulle vara till det stod skriv i loggen vid den rutan jag bockade för.

Kanske jag missade något, vad vet jag, men datorn är likadan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
Var inne på den sidan du föreslog, men nu är ju inte jag någon höjdare på Engelska och dator termer, men det jag kom fram till var att man skulle gå in under avancerade systeminställningar och bocka i en ruta, vad nu det skulle vara till det stod skriv i loggen vid den rutan jag bockade för.
:thumbsup:

Blir väl förhoppningsvis något bättre för Windows i alla fall.

 

Har du prövat att lyssna på strömmande musik i något annat än Windows Media Player? T ex i programmet VLC?

 

Har du några problem med att datorn startar om av sig själv, blåskärmar, fryser etc?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Hoppas det blir det.

 

Har provat lyssna med I-Tunes och då hackade inte ljudet när jag startade Hjärterspelet, verkar ju som det är störningar endast med Windows mediaplayer.

 

Nej inga såna problem, utan märker att det går väldigt trögt på vissa sidor.

 

Ska köra utan att ha igång mediaplayern får jag se om det blir bättre.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
utan märker att det går väldigt trögt på vissa sidor.
Kan det tänkas vara webbsidor med rörliga Flash-annonser? Aftonbladet och Expressen är ju ökända för det. Flash kräver en hel del av datorn. Jag känner till tre sätt att stoppa det.

1. Stoppa datorn från att komma åt annonsservrar genom att installera en Hostsfil som MVPS Hostsfil:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

 

2. Använda webbläsaren Firefox med tillägget AdBlock Plus som man kan justera så annonser och/eller Flash stoppas/tillåts efter behag.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Jag ska prova med dom alternativen får jag se vad som händer, återkommer hur det än går.

Tack för hjälpen så länge, du är en hygglig prick:thumbsup:

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Tack!

 

återkommer hur det än går.
Ja, gör det för det är alltid roligt att få veta hur det går.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

Hejsan!!!

 

Har provat med såväl hostfilen som adblock, men det hjälpte inte.

Är väl något annat som spökar, frågan är väl bara om man kan hitta var felet ligger och om det över huvud taget går att få datorn att fungera normalt igen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Vi kan ju se om det här programmet visar något mer. Ladda ner OTL till Skrivbordet.

http://oldtimer.geekstogo.com/OTL.exe

Stäng alla program.

Kör OTL (i Vista högerklicka och Kör som administratör).

Under Output högt upp så välj Minimal Output.

Bocka för LOP Check och Purity Check.

Tryck på Run Scan och låt programmet köra ostört.

 

När det är klart så skapas två loggfiler på Skrivbordet, OTL.txt och Extras.txt. I ditt svar bifogar du de två loggarna i ditt svar på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen nappen i Besvara-fönstret´

Upprepa med nästa logg.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pröjsarn

[log]OTL Extras logfile created on: 2009-08-14 19:30:28 - Run 1

OTL by OldTimer - Version 3.0.10.7 Folder = C:\Users\Svenne\Desktop

Windows Vista Home Basic Edition Service Pack 2 (Version = 6.0.6002) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.6001.18813)

Locale: 0000041d | Country: Sverige | Language: SVE | Date Format: yyyy-MM-dd

 

1,25 Gb Total Physical Memory | 0,75 Gb Available Physical Memory | 60,39% Memory free

2,75 Gb Paging File | 1,97 Gb Available in Paging File | 71,41% Paging File free

Paging file location(s): ?:\pagefile.sys [binary data]

 

%SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\Windows | %ProgramFiles% = C:\Program Files

Drive C: | 92,21 Gb Total Space | 58,18 Gb Free Space | 63,10% Space Free | Partition Type: NTFS

Drive D: | 45,12 Gb Total Space | 44,20 Gb Free Space | 97,95% Space Free | Partition Type: NTFS

E: Drive not present or media not loaded

F: Drive not present or media not loaded

G: Drive not present or media not loaded

H: Drive not present or media not loaded

I: Drive not present or media not loaded

 

Computer Name: SVENNE-DATOR

Current User Name: Svenne

Logged in as Administrator.

 

Current Boot Mode: Normal

Scan Mode: Current user

Company Name Whitelist: Off

Skip Microsoft Files: Off

File Age = 30 Days

Output = Standard

 

========== Extra Registry (SafeList) ==========

 

 

========== File Associations ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\<extension>]

.cpl [@ = cplfile] -- C:\Windows\System32\control.exe (Microsoft Corporation)

.hlp [@ = hlpfile] -- C:\Windows\winhlp32.exe (Microsoft Corporation)

.html [@ = htmlfile] -- C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation)

 

========== Security Center Settings ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center]

"cval" = 1

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring]

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Svc]

"AntiVirusOverride" = 0

"AntiSpywareOverride" = 0

"FirewallOverride" = 0

"VistaSp1" = Reg Error: Unknown registry data type -- File not found

"VistaSp2" = Reg Error: Unknown registry data type -- File not found

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Svc\Vol]

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile]

"DisableNotifications" = 0

"EnableFirewall" = 1

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile]

"DisableNotifications" = 0

"EnableFirewall" = 1

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\PublicProfile]

"DisableNotifications" = 0

"EnableFirewall" = 1

 

========== Authorized Applications List ==========

 

 

========== Vista Active Open Ports Exception List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules]

"{2A994322-C443-47B0-9E94-306D324D6AA6}" = lport=1900 | protocol=17 | dir=in | svc=ssdpsrv | app=svchost.exe |

"{CA48C0E4-0576-40AA-8969-DF9801398A4C}" = lport=2869 | protocol=6 | dir=in | app=system |

 

========== Vista Active Application Exception List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules]

"{0229DC62-FDAF-4A50-B447-11909D45C65F}" = dir=in | app=c:\program files\windows live\sync\windowslivesync.exe |

"{089D75E6-FA9B-4939-9661-578EA0BF53C3}" = dir=in | app=c:\program files\avg\avg8\avgnsx.exe |

"{1A9F1C8C-B637-4C69-880F-75CE15DA6FEA}" = protocol=6 | dir=in | app=c:\program files\itunes\itunes.exe |

"{245A1BB6-8BCF-4606-87E1-EFCD289D10EC}" = dir=in | app=c:\program files\windows live\messenger\msnmsgr.exe |

"{35CEDBB7-1797-454B-A681-3D7EEE2C3AEF}" = dir=in | app=c:\program files\avg\avg8\avgupd.exe |

"{519191C4-FE7E-4568-AAFA-90814B26D077}" = protocol=6 | dir=in | app=c:\program files\bonjour\mdnsresponder.exe |

"{584D5AC2-45B7-42B8-AC30-3723C99AF89A}" = protocol=17 | dir=in | app=c:\program files\itunes\itunes.exe |

"{66572324-5361-4D1C-A540-00953719597B}" = protocol=17 | dir=in | app=c:\program files\bonjour\mdnsresponder.exe |

"{6C2D6264-0FE8-45D1-AFD3-5D1732A2C7F3}" = dir=in | app=c:\program files\avg\avg8\avgemc.exe |

"TCP Query User{38E19ABC-CBBB-4602-AFFA-B13A1F51E15E}C:\program files\internet explorer\iexplore.exe" = protocol=6 | dir=in | app=c:\program files\internet explorer\iexplore.exe |

"UDP Query User{36F5DCB4-DB96-4A64-AA7F-964B321C8F35}C:\program files\internet explorer\iexplore.exe" = protocol=17 | dir=in | app=c:\program files\internet explorer\iexplore.exe |

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{001E7FB6-BB6B-4ED0-BEDC-B5404ED96D4E}" = DocProc

"{0289B35E-DC07-4c7a-9710-BBD686EA4B7D}" = Status

"{07287123-B8AC-41CE-8346-3D777245C35B}" = Bonjour

"{0E93710D-31E5-477C-8A4B-5032B484BE74}" = Windows Live inloggningsassistenten

"{13F00518-807A-4B3A-83B0-A7CD90F3A398}" = MarketResearch

"{14FB2C18-CFC1-4DF4-A9CF-BAD3CCB5AAFD}" = Windows Live Toolbar

"{1753255A-0AEB-4220-8C75-607B73F0C133}" = Copy

"{18455581-E099-4BA8-BC6B-F34B2F06600C}" = Google Toolbar for Internet Explorer

"{1E0D8F69-A6AB-4934-9B2D-159D9F97BA4A}" = ParetoLogic DriverCure

"{205C6BDD-7B73-42DE-8505-9A093F35A238}" = Windows Live Upload Tool

"{20D4A895-748C-4D88-871C-FDB1695B0169}" = Platform

"{22B775E7-6C42-4FC5-8E10-9A5E3257BD94}" = MSVCRT

"{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F}" = Google Toolbar for Internet Explorer

"{2614F54E-A828-49FA-93BA-45A3F756BFAA}" = 32 Bit HP CIO Components Installer

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216013FF}" = Java 6 Update 15

"{29FA38B4-0AE4-4D0D-8A51-6165BB990BB0}" = WebReg

"{2F28B3C9-2C89-4206-8B33-8ADC9577C49B}" = Scan

"{36FDBE6E-6684-462B-AE98-9A39A1B200CC}" = HP Product Assistant

"{3B4E636E-9D65-4D67-BA61-189800823F52}" = Windows Live Communications Platform

"{420DADC7-0E52-48F2-81EE-7BCF663815E0}" = Windows Live Essentials

"{475881C0-51A3-4B27-BED8-B8DA26657095}" = Windows Live Photo Gallery

"{487B0B9B-DCD4-440D-89A0-A6EDE1A545A3}" = HPSSupply

"{4CBA3D4C-8F51-4D60-B27E-F6B641C571E7}" = Microsoft Search Enhancement Pack

"{543E938C-BDC4-4933-A612-01293996845F}" = UnloadSupport

"{66E6CE0C-5A1E-430C-B40A-0C90FF1804A8}" = eSupportQFolder

"{6956856F-B6B3-4BE0-BA0B-8F495BE32033}" = Apple Software Update

"{6F5E2F4A-377D-4700-B0E3-8F7F7507EA15}" = CustomerResearchQFolder

"{7299052b-02a4-4627-81f2-1818da5d550d}" = Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable

"{730837D4-FF5E-48DB-BA49-33E732DFF0B3}" = PanoStandAlone

"{770657D0-A123-3C07-8E44-1C83EC895118}" = Microsoft Visual C++ 2005 ATL Update kb973923 - x86 8.0.50727.4053

"{7D7152AF-581B-316F-8CA4-15342C3EFA4B}" = Microsoft .NET Framework 3.5 Language Pack SP1 - sve

"{824D3839-DAA1-4315-A822-7AE3E620E528}" = VideoToolkit01

"{8389382B-53BA-4A87-8854-91E3D80A5AC7}" = HP Photosmart Essential2.01

"{85DAFBE2-75DE-436A-BD77-5902FF47F8DF}" = Windows Live Sync

"{87E2B986-07E8-477a-93DC-AF0B6758B192}" = DocProcQFolder

"{8842825B-C865-40D3-89FD-A48A942195B4}" = Wireless LAN Driver

"{89F4137D-6C26-4A84-BDB8-2E5A4BB71E00}" = Microsoft Silverlight

"{8A74E887-8F0F-4017-AF53-CBA42211AAA5}" = Microsoft Sync Framework Runtime Native v1.0 (x86)

"{8C13BEE4-E7CE-4E46-BD13-8F41DAD00FEF}" = SweetIM Toolbar for Internet Explorer 3.4

"{8FFC5648-FAF8-43A3-BC8F-42BA1E275C4E}" = Choice Guard

"{95120000-00B9-0409-0000-0000000FF1CE}" = Microsoft Application Error Reporting

"{99ECF41F-5CCA-42BD-B8B8-A8333E2E2944}" = iTunes

"{9C2D4047-0E40-499a-AC7A-C4B9BB12FE03}" = TrayApp

"{9F72EF8B-AEC9-4CA5-B483-143980AFD6FD}" = ALPS Touch Pad Driver

"{AB5D51AE-EBC3-438D-872C-705C7C2084B0}" = DeviceManagementQFolder

"{AC76BA86-7AD7-1053-7B44-A91000000001}" = Adobe Reader 9.1.2 - Svenska

"{AEA07F97-9088-497c-8821-0F36BD5DC251}" = HPProductAssistant

"{AF7FC1CA-79DF-43c3-90A3-33EFEB9294CE}" = AIO_Scan

"{B7FB6B99-C93C-4818-825B-37EF4B64C80C}" = PS_AIO_02_Software

"{BCD6CD1A-0DBE-412E-9F25-3B500D1E6BA1}" = SolutionCenter

"{BD64AF4A-8C80-4152-AD77-FCDDF05208AB}" = Microsoft Sync Framework Services Native v1.0 (x86)

"{C14337B6-7777-4643-A0B0-B054EF10F59D}" = c5200_Help

"{C337BDAF-CB4E-47E2-BE1A-CB31BB7DD0E3}" = Apple Mobile Device Support

"{C68BF996-C440-46f5-AFCF-A0CE584AB95C}" = C5200

"{C78EAC6F-7A73-452E-8134-DBB2165C5A68}" = QuickTime

"{CE2CDD62-0124-36CA-84D3-9F4DCF5C5BD9}" = Microsoft .NET Framework 3.5 SP1

"{D0E39A1D-0CEE-4D85-B4A2-E3BE990D075E}" = Destination Component

"{D25BDCF5-19F6-4d9e-B9C9-273FE81446C4}" = PS_AIO_02_ProductContext

"{D64BC2CF-0F12-47d7-B412-B4F3FD684253}" = HP Photosmart All-In-One Software 9.0

"{E2662C24-B31E-4349-A084-32EB76E8B760}" = BufferChm

"{E848C9C0-E6FF-4A3F-9D67-AE53AC3628FE}" = SweetIM for Messenger 2.7

"{E96DA799-C0DF-44d7-AE41-D8312824B898}" = C5200_doccd

"{E9C18EBD-85BE-47D0-AA73-3FEDCC976B04}" = Toolbox

"{EEEB604C-C1A7-4f8c-B03F-56F9C1C9C45F}" = Fax

"{EF0D2E55-6FE2-4e35-BE22-A742E85D84E3}" = PS_AIO_02_Software_min

"{EF1ADA5A-0B1A-4662-8C55-7475A61D8B65}" = DeviceDiscovery

"{F0B430D1-B6AA-473D-9B06-AA3DD01FD0B8}" = Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition [ENU]

"{F72E2DDC-3DB8-4190-A21D-63883D955FE7}" = PSSWCORE

"{FCEA59CC-5A80-4680-9F7F-6E75174E884C}" = Windows Live Messenger

"{FE57DE70-95DE-4B64-9266-84DA811053DB}" = HP Update

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX

"Advanced SystemCare 3_is1" = Advanced SystemCare 3

"Advanced Video FX Engine" = Advanced Video FX Engine

"AVG8Uninstall" = AVG Free 8.5

"CCleaner" = CCleaner (remove only)

"CNXT_MODEM_HDA_HSF" = HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP

"Creative Live! Cam Center" = Creative Live! Cam Center

"Creative Live! Cam Manager" = Creative Live! Cam Manager

"Creative Live! Cam Optia User's Guide English" = Creative Live! Cam Optia User's Guide (English)

"Creative Photo Manager" = Creative Photo Manager

"Creative Software AutoUpdate" = Creative Software AutoUpdate

"Creative VF0270" = Creative Live! Cam Optia Driver (1.01.02.00)

"HijackThis" = HijackThis 2.0.2

"HP Imaging Device Functions" = HP Imaging Device Functions 9.0

"HP Photosmart Essential" = HP Photosmart Essential 2.01

"HP Solution Center & Imaging Support Tools" = HP Solution Center 9.0

"HPExtendedCapabilities" = HP Customer Participation Program 9.0

"HPOCR" = HP OCR Software 9.0

"InstallShield_{20D4A895-748C-4D88-871C-FDB1695B0169}" = VIA Plattform för enhetshanterare

"Malwarebytes' Anti-Malware_is1" = Malwarebytes' Anti-Malware

"Microsoft .NET Framework 3.5 Language Pack SP1 - sve" = Språkpaket för Microsoft .NET Framework 3.5 SP 1 - sve

"Microsoft .NET Framework 3.5 SP1" = Microsoft .NET Framework 3.5 SP1

"Mozilla Firefox (3.0.10)" = Mozilla Firefox (3.0.10)

"PC-tidningens register 4.2.8" = PC-tidningens register 4.2.8

"SysInfo" = Creative System Information

"VIA Chrome9 HC IGP Windows Vista Display" = VIA Display Vista Driver 7.14.10.0058

"WinLiveSuite_Wave3" = Windows Live Essentials

"VN_VUIns_Rhine_VIA" = VIA Rhine Family Fast Ethernet Adapter

 

========== Last 10 Event Log Errors ==========

 

[ Application Events ]

Error - 2009-07-07 07:10:17 | Computer Name = Svenne-dator | Source = ESENT | ID = 215

Description = WinMail (3168) WindowsMail0: Säkerhetskopieringen har stoppats eftersom

den avbröts av klienten eller också har ett anslutningsfel med klienten uppstått.

 

Error - 2009-07-11 14:49:43 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Programmet msnmsgr.exe, version 14.0.8064.206, avslutades eftersom

det slutade att samverka med Windows. Ytterligare information kan finnas i problemhistoriken

på kontrollpanelen för Problemrapporter och lösningar. Process-ID: d34 Starttid:

01ca023751aeccf6 Avslutningstid: 358

 

Error - 2009-07-19 03:09:48 | Computer Name = Svenne-dator | Source = VSS | ID = 8194

Description =

 

Error - 2009-07-19 03:12:26 | Computer Name = Svenne-dator | Source = VSS | ID = 8194

Description =

 

Error - 2009-07-19 14:09:52 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Programmet msnmsgr.exe, version 14.0.8064.206, avslutades eftersom

det slutade att samverka med Windows. Ytterligare information kan finnas i problemhistoriken

på kontrollpanelen för Problemrapporter och lösningar. Process-ID: dc0 Starttid:

01ca086847025f57 Avslutningstid: 300

 

Error - 2009-07-24 00:33:32 | Computer Name = Svenne-dator | Source = EventSystem | ID = 4609

Description =

 

Error - 2009-07-29 22:02:05 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Application Error | ID = 1000

Description = Felet uppstod i programmet GoogleQuickSearchBox.exe, version 1.0.0.0,

tidsstämpel 0x49b075ca, felet uppstod i modulen dbghelp.dll_unloaded, version 0.0.0.0,

tidsstämpel 0x4791a665, undantagskod 0xc0000005, felförskjutning 0x72162061, process-ID

0xc9c, programmets starttid 0x01ca10b9a1cb65ab.

 

Error - 2009-08-04 11:48:42 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Application Error | ID = 1000

Description = Felet uppstod i programmet GoogleToolbarUser.exe, version 6.1.1715.1442,

tidsstämpel 0x4a0de872, felet uppstod i modulen ntdll.dll, version 6.0.6002.18005,

tidsstämpel 0x49e03821, undantagskod 0xc0000008, felförskjutning 0x00074304, process-ID

0x884, programmets starttid 0x01ca1512103af4e1.

 

Error - 2009-08-12 12:47:10 | Computer Name = Svenne-dator | Source = ESENT | ID = 455

Description = Catalog Database (1376) Catalog Database: Felet -1811 inträffade när

loggfilen C:\Windows\system32\CatRoot2\edb0012B.log öppnades.

 

Error - 2009-08-12 12:47:10 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Microsoft-Windows-CAPI2 | ID = 131329

Description =

 

[ System Events ]

Error - 2009-08-13 14:28:29 | Computer Name = Svenne-dator | Source = DCOM | ID = 10010

Description =

 

Error - 2009-08-13 21:41:23 | Computer Name = Svenne-dator | Source = volmgr | ID = 262190

Description = Det gick inte att initiera kraschdumpning.

 

Error - 2009-08-13 21:41:38 | Computer Name = Svenne-dator | Source = volmgr | ID = 262190

Description = Det gick inte att initiera kraschdumpning.

 

Error - 2009-08-13 21:44:03 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Service Control Manager | ID = 7022

Description =

 

Error - 2009-08-14 11:37:17 | Computer Name = Svenne-dator | Source = volmgr | ID = 262190

Description = Det gick inte att initiera kraschdumpning.

 

Error - 2009-08-14 11:37:33 | Computer Name = Svenne-dator | Source = volmgr | ID = 262190

Description = Det gick inte att initiera kraschdumpning.

 

Error - 2009-08-14 11:39:21 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Service Control Manager | ID = 7022

Description =

 

Error - 2009-08-14 12:27:16 | Computer Name = Svenne-dator | Source = volmgr | ID = 262190

Description = Det gick inte att initiera kraschdumpning.

 

Error - 2009-08-14 12:27:27 | Computer Name = Svenne-dator | Source = volmgr | ID = 262190

Description = Det gick inte att initiera kraschdumpning.

 

Error - 2009-08-14 12:29:49 | Computer Name = Svenne-dator | Source = Service Control Manager | ID = 7022

Description =

 

 

< End of report >

[/log]

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...