Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med nätverkskortet!


Skreddolino

Rekommendera Poster

Skreddolino

Hej!

 

 

Jag omformaterade om min dator nyligen och instalerade alla drivrutiner som jag behövde men när det kom till att få igång internet så gick det inte jag hade absolut ingenting i Internet anslutningar mappen och min dator säger att jag ej har något nätverkskort instalerat. och jag har ingen aning om vad det är för nätverkskort eller vad jag har för dator, hade gärna uppskattat lite hjälp om det finns :)

 

MVH Fredrik

 

Tack på förhand :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte vad det är för märke och modell på datorn? Om den är byggd av dem stora företagen står det oftast på datorerna. Vi måste ju få fram vad du har för nätverkskort på något sätt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Den är köpt från ett litet företag allt jag vet om min dator är att den har 1 gb minne, 150gb hårddisk , AMD 64x Dual core 3800+ , Nvida Geforce 7600gt , och modekortet Nforce4

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också öppna datorn (vänstra plåten, sitter oftast med två skruv i bak) och läsa beteckningen på moderkortet (det stora röda, blåa eller gulbruna kretskortet).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Det enda CPU-Z säger om mitt Motherboard är

 

Chipset - NVIDIA nForce4

Southbridge - NVIDIA nForce4 MCP

LPCIO - ITE IT8716

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det är tomt efter Manufacturer och Model?

 

Står det inget alls på fronten eller baksidan av datorn som kan tolkas som en tillverkare eller modell?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Jag har nu fått reda på att jag har ett nätverks kort som heter RAS Async Adapter, hittar drivrutiner på nätet men när jag ska ladda ned dom så blir jag bedd att uppdatera mitt internet explorer och jag kan inte ladda ned dom :S någon som kan hjälpa mej ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Funkar inte :S kan inte ladda ned det jag blir bedd att uppgradera ist för att ladda ned drivrutinerna :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaa, nu ser jag att nedladdningslänken går till Windows Update. Vad har du för Internet Explorer då som behöver uppdateras?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Jag kör med mozilla firefox just nu, men jag ska inte ha några drivrutiner till den hära datorn utan till min andra så jag vill ha drivrutinerna så jag kan flytta över dom till den andra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att RAS Async Adapter har med ditt nätverkskort att göra för jag får fram att det har med internet via uppringt modem att göra och inte internet via vanligt nätverkskabel.

http://forums.techarena.in/xp-hardware/640154.htm

 

Hur gammal är datorn egentligen för drivrutinen för RAS Aync Adapter är från 1999.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

jag är som sagt inte den bästa på datorer :S jag köpte min dator för 2 år sedan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att installera chipset-drivrutinen, men för att kunna ge dig en länk så behöver jag veta om du har XP eller Vista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Jag installerade drivrutinerna men sedan när jag ska installera nätverkskortet så får jag ett Kod 10 Error. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta fram Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera) och tryck på + framför nätverkskort. Gör en skärmdump så här:

Se till att rutan/fönstret är aktivt/överst, tryck på Alt+PrntScreen

 

Starta Paint

Redigera - Klistra in

Arkiv - Spara som

Välj png eller jpg som filformat, ange t ex Skrivbordet och skriv in ett filnamn och spara

 

Skriv ett svar här och bocka i Jag vill bifoga en bild innan du trycker på Skapa inlägget. Det kommer upp ett till fönster, bläddra fram bilden du sparade i Paint och ladda upp den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Här har du bilden

 

 

[bild bifogad 2009-06-12 17:21:37 av Skreddolino]

1144910_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skreddolino

Konstigt nog funkade det inte... har du några andra tips som man kan testa ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...