Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur fixar jag ljud och grafik kort?


ceciliabkb

Rekommendera Poster

Name: unknown står det

Konstigt att programmet inte hittade något grafikkort. Eftersom du fick

"Non-Intel device detected" när du försökte installera drivrutiner till grafikkortet som jag trodde fanns på moderkortet så drar jag slutsatsen att du har ett separat grafikkort i datorn. Det verkar som om att du måste ta loss grafikkortet från datorn och läsa på det vad det är för typ av grafikkort. Om du inte vet hur man tar loss grafikkortet så bör du be någon hjälpa dej med det. Hör av dej när du vet vad grafikkortet heter så ska jag hjälpa dej att hitta passande drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag har hittat att det är ett ATi grafikkort.. Men vet inte om det behövs det där numret som står också? För det står på en separat etikett :S Men ljudet fungerar fortfarande inte =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa detta ang grafiken.

Gå hit: http://tinyurl.com/n9oaae och scrolla ner till

"Option 2 - Individual Downloads". Här väljer du "Display Driver 15.4MB".

 

Jag bifogar en bild på anslutningarna på ditt moderkort. Är det i den limegröna kontakten som sitter på moderkortet som du ansluter dina högtalare?

 

[bild bifogad 2009-06-23 20:16:23 av Thomas1]

1146546_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU FUNGERAR GRAFIKKORTET =D Tack så mycket..

 

Men ljudet fungerar inte =( Och nej inte i moderkortet.. högtalarna är kopplade till ljudkortet. men jag har testat båda och ingen fungerar :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ljudet fungerar inte =( Och nej inte i moderkortet.. högtalarna är kopplade till ljudkortet. men jag har testat båda och ingen fungerar

 

Ok. Då har vi ett nytt problem att lösa. Vi har installerat drivrutiner till ljudkortet som är inbyggt i moderkortet. Eftersom du har två ljudkort i datorn så brukar det inbyggda ljudkortet på moderkortet automatiskt bli inaktiverat.

 

Nu måste vi lista ut vad ditt ljudkort heter. Enklast vore om du tar loss ljudkortet från datorn och kollar vad det heter. Hör av dej sedan så ska vi nog hitta drivrutiner till ditt ljudkort.

 

NU FUNGERAR GRAFIKKORTET

Kul att äntligen något har börjat att fungera.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Creative Labs SB0570

 

=) Hoppas att du kan hitta, försökte leta men hittade inget :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du har ett Creative SoundBlaster Audigy Value. Det finns en bild på denna sida.

http://tinyurl.com/ndx7le

 

Scrolla ner till slutet av sidan och testa on "SoftWare AutoUpdate" kan hjälpa dej.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte mycket för ALL din hjälp =) Jag lyckades faktisgt fixa ljudet helt själv =D Men tack ändå.. Och tack för ditt tålamod med mig xD

 

Nu fungerar allting =) =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...