Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur fixar jag ljud och grafik kort?


ceciliabkb

Rekommendera Poster

För att datorn ska funka så måste man börja med att installera drivrutinerna till moderkortschippet direkt efter installationen av Windows. Jag kan inte se någonstans i denna tråd att det är gjort. Sen så installerar man drivrutinerna till övrig hårdvara.

 

Hämta Cpu-Z här: http://www.cpuid.com/cpuz.php

Installera och kör programmet. Kolla under fliken "Mainboard". Här ser du vem som har tillverkat moderkortet. Jag vill veta:

 

Manufacturer?

Model?

Chipset?

 

Mvh Thomas

 

[inlägget ändrat 2009-06-09 21:33:50 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Okej =)

 

Manufacturer: Intel Corporation

Model: D865GBF

Chipsat: Intel i865P/PE/G/i848P

 

Vet inte om detta ska med, men det stod på samma rad som chipset :S

Rev. A2

 

Tack =) Du verkar kunna förklara bra, tar gärna hjälp av dig genom hela prosessen =D

 

MVH Cecilia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står bara check your system for the latest driver

fattar ingenting efter jag har gjort det :S finns inget att installera eller ladda ner :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du klickar på "check your system for the latest driver" Sen så måste du installera ett tillägg som kollar vilka drivrutiner du behöver till din dator. Se bifogad bild:

 

[bild bifogad 2009-06-10 22:32:18 av Thomas1]

1144611_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du min bild? Du klickar på det gula fältet och väljer att "Installera tillägget för alla användare#

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde det innan men då tillät det inte att man installerade tillägg.. Ändrade inställningarna helt på "hantera tillägg" men det fungerade inte. Då tipsade en mig om att använda firefox istället :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu fungerar det.. har gjort det med den fliken som du skickade först :D färdigt nu =) bara grfik kortet kvar =D=D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer det upp wizip self-extractor :S

 

Det betyder att filen är komprimerad och måste packas upp med hjälp av WinZip innan du kan använda filen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men det var lättare att göra som jag gjorde med ljudet.. men det fungerar inte.. :S kommer inte upp sån där gul remsa där uppe nu.. fast jag är inne på explorer :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mej så kommer den gula remsan fram. Jag vet inte varför det inte funkar för dej. Enklas vore förståss om du lyckas med det automatiska funktionen. Jag ladda ner grafikdrivrutinen. Det borde bara vara att dubbelklicka på den eftersom det är en EXE-fil.

 

Prova igen:

http://downloadcenter.intel.com/download.aspx?url=/10424/eng/GFX_XP2K_MCE_14.17.0.4396_PV.EXE&DwnldId=10424&ProductID=948&lang=eng

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Non-Intel device detected. Please contact the device manufacturer for possible updates.

 

Så står det, men det kommer inte upp någonting att ladda ner :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Då har du inte ett Intel grafikkort. Starta om datorn och testa sedan AcidFrogs förslag:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1144332#1144367

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag hittade inte det som han sa :S fanns ingen sådan flik.. nu fungerar ju ljudet.. men det står hela tiden att jag har kopplat högtalarna fel.. men jag har aldrig flyttat dem och dem har alltid fungerat :S har provet i alla hålen nu,, men det fungerar inte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det står hela tiden att jag har kopplat högtalarna fel

 

Jag har ingen aning vad som är fel. Högtalarna brukar kopplas in i det limegröna uttaget.

 

Vi testar en ny variant angående grafikkortet. Ladda ner TechPowerUp GPU-Z v0.3.4 här:

http://www.techpowerup.com/downloads/1379/TechPowerUp_GPU-Z_v0.3.4.html

 

Kör programmet och kolla under fliken "Graphics Card" vid Name borde det stå vad ditt grafikkort heter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...