Just nu i M3-nätverket
Jump to content

trådlöst nätverk

tonnys

Recommended Posts

Hej där ute. Jag har lovat en god vän att hjälpa till så hon kan koppla upp sig på internet. Hon har en bärbar och kör wind xp. Det finns redan ett trådlöst nätverk med router men hon behöver få kontakt med nätverket. Har prövat söka nätverket men det hittas inte. Hur går jag tillväga på vettigaste sätt? Någon som har tid och lust och ge mig några förslag. Tackar på förhand.

Om datorn har trådlöst nätverkskort ska det fungera att göra en sökning efter tillgängliga nät. Se till att nätverkskortet är aktivt och att antennsymbolen lyser på tangetbordet.

Beroende på vilken programvara som hanterar detta, kan det gå till på lite olika sätt. Om XP själv används, högerklicka på den trådlösa nätverksikonen i systemfältet nere till höger och sök efter tillgängliga nät. Jag antar att ni kommit så långt. Där borde det finnas flera att välja på, iaf om datorn finns i tättbefolkat område.

Är det helt tomt i listan, kolla att routern verkligen sänder ut, t ex med en annan bärbar med trådlöst kort. Kolla också att datorn kan hitta andra nät där det borde finnas, t ex i stan.

Kanske min Nätverksguide också kan ge några tips:

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

Hej och tack för hjälpen. Uppskattar det verkligen, en stilla undran. Vad gjorde jag utan er.

tack

mvh tonnys

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...