Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur bra är mitt grafikkort jämfört med Bärbara Datorers IDAG?

constipation

Recommended Posts

constipation

Hej

Vi alla vet ju att bärbara datorers grafikkort är kompromissade. Men hur kan man jämföra ens nuvarande grafikkort (stationär) gentemot de bärbaras som finns ute på marknaden nu. För det sista jag vill är att den bärbara dator jag köper inte har ett bättre grafikkort än det jag har nu på min stationära.

Den jag har nu är Powercolor ATI Radeon HD 2600 XT 512MB DDR3.

På www.notebookchecker.com jämför de bärbara datorers grafikkort emellan. Men man kan liksom inte se hur bra ens eget grafikkort är jämfört med de på den hemsidan.

Varför vill du inte ha ett bättre i den bärbara? Undrar bara. Är väl bra om grafikkortet är bra. Eller?

jannejanne

Ja du är ju medveten om problemen med bärbara jämfört med stationära:

Litet nätaggregat utan fläktkylning

Liten dator med små möjligheter till rejäla kylflänsar på processor, grafikchip, grafikminne

Små möjligheter dämpa bort fläktljud. Och det går inte att sälja nått som låter som en dammsugare redan i affären.

Datorn blir så varm så det blir trådar på eforum, temperatur så hög så den kan inte vila på benen.

Behov av kylplatta med fläkt under datorn.

hittade 2600 XT på plats 55

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

men det hade du väl redan sett?

hittade 2600 XT på plats 55
Fast det är ju "Mobility"-versionen och det är ju lite sämre än motsvarande grafik för stationära datorer enligt Toms Hardware.

constipation

mm det var det andra jag undrade... bra att du påminde mig janne. hur mycket sämre är mobility versionen? då måste man ju återigen kunna koppla jämförelser mellan bärbara o stationära.

hur mycket sämre är mobility versionen? då måste man ju återigen kunna koppla jämförelser mellan bärbara o stationära.
Se mitt inlägg Igår 22:42

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...