Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Boxer telefonförsäljare


Jimmy_8

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har testat på boxer i två månader utan kostnad vilket i kontraktet så band man inte upp sig på något, men man tillät dem att ringa till en.

 

Idag ringde en till mig. Samtalet gick ungefär:

 

Hälsade, bekräftade att det var jag, han frågade om jag skulle vilja binda upp mig (bra erbjudanden, låg kostnad(enligt han)). Jag förklarade att jag skulle flytta och inte behövde boxer mer, han frågade om det var comhem (vilket det var), och förklarade att man kunde avstå från det (billigare hyra) och använda boxer istället, jag sa något liknande "jaha, okej (det visste jag inte)" för att sedan fortsätta nej tack jag ska inte ha något, jag ska inte ha något.

 

På det svarade han, okej det låter bra, hej då.

 

Har jag bundit upp mig på något nu? På han lät det som att jag köpt något. Om det nu skulle komma räkningar hem till mig, har jag rätt att låta bli att betala?

 

Jag har nog ett par veckor kvar på gratistiden, vad är det bästa jag kan göra? Ringa till boxer och kolla? Klaga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Ringa till boxer och kolla?

Ja, det är det självklara första steget, ring och få bekräftat att du INTE vill förändra något i ditt avtal.

 

[inlägget ändrat 2009-05-31 15:58:23 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Tycker du ska säga upp avtalet.

Det är vanligt med sådana här typer av avtal är att de förlängs automatiskt med tex 1 år(!) om du inte säger upp det innan det gått ut (eller tom nödvändigt säga upp det minst 3 månader innan det går ut) annars förlängs det automatiskt 1 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag och en annan kunde se så har jag inte bundit upp mig på någonting, och det skulle vara lite svårt att säga upp kortet 3 månader i förtid när det bara fungerar i två månader.

 

Jag ska ringa imorrn dock och kolla hur det ser ut med mitt avtal hos boxer.

 

http://www.boxer.se/?page=1857

 

Jag har läst att man måste tydligen skicka tillbaka kortet också (andra personer på forum, med riktiga kort), men gäller det prova-på kort?

 

Vitt kort, brukar vanligtvis vara mörka/svarta.

 

[inlägget ändrat 2009-05-31 17:32:25 av Jimmy_8]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vill minnas så har jag ett helt gäng med olika boxer kort (tre stycken tror jag, vanliga boxerkortet, ett "guld" kort och något annat jag tyvär inte ekommer ihåg) jag har sedan bytt till telia och andvänder numera inte boxer men dem har inte frågat efter kortet och jag tvivlar att dem kommer göra det (ca 6 månader sedan jag avtecknade)

 

men man vet ju alldrig, spar det utifall. (även om det känns löjligt att behöva skicka tillbaken en liten plastbit som knappt är värd en krona...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...