Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra/ta bort alternativ "från-adress" i Windows Mail?


Myrina

Rekommendera Poster

Jag har ett mycket irriterande problem i Windows Mail som jag undrar om det är någon som vet lösningen på. Jag har av någon anledning lyckats få in en felstavad adress i "från adress"-rutan i Windows Mail. Den felaktiga adressen är dessutom vara förstaval, vilket innebär att jag varje gång jag svarar eller skriver nytt meddelande måste göra ett aktivt val i dropplisten för att inte den jag skriver åt ska få fel avsändaradress. Detta har förstås lett till ett antal jobbiga situationer och jag har utan framgång försökt hitta inställningen var man kan ta bort en av dessa adresser. Jag har försökt att avinstallera programmet, men inställningarna verkar ligga djupt och finns kvar vid ominstallation. Försökte en djupare avinstallation med resultatet att varkem MSN eller Mail gick att logga in på. Finns det någon lösning på problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker det inte att markerar den felaktiga adressen i rullgardinslistan och trycker på deleteknappen (på tangentbordet)?

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ack, om det hade fungerat... Det har ingen effekt att trycka delete, den här felstavade adressen är dessutom satt som default och verkar vara omöjlig att bli av med. Jag skulle tro att man måste in i några inställningar och leta, vilket jag försökt utan resultat. Det verkar omöjligt att komma åt någon form av "registreringsinställningar" för den aktuella adressen.

 

[bild bifogad 2009-05-31 14:47:33 av Myrina]

1142852_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en del meckande hittade jag nu tillslut inställningen i Verktyg->Konton. Otroligt att jag inte sett det tidigare... Ibland ser man inte skogen för alla träd om man säger så. Tack för hjälpen ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...