Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet fungerar inte...


zoddi

Rekommendera Poster

Jag har nyss installerat ett nytt grafikkort (ATI Radeon HD 4670) och allt gick ju bra, men nu funkar inte ljudet :/ vet någon hur jag ska ta mig till väga? helt hopplöst, högtalarna är på men det står att ljudet inte fungerar och att det inte finns någon tillglänglig ljudenhet? :S samma med headsetet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Drivrutinerna för ljudkortet har blivit skadade?

...prova att installera på nytt. Se först om dom gamla finns kvar under "Lägg till / Ta bort programvara. Avinstallera då det först.

 

Besök datortillverkarens hemsida för att hämta hem nya. Om det är en märkesdator. Annars ljudkortstillverkarens hemsida.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat och installerat det på nytt osv men det funkar inte :/ jag har inte kommit åt ljudkortet på något sätt heller och jag vet faktiskt inte vad felet kan vara =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte kommit åt ljudkortet på något sätt heller och jag vet faktiskt inte vad felet kan vara =(

Kanske har det redan fixats, men annars kan det röra sig om konflikter därför att ditt nya grafikkort nämligen också har ett ljudkort inbyggt (7.1-ljud genom HDMI). Kolla om det löser sig av att använda uppdaterad drivrutin för grafikkortet:

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...