Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara ljud i en högtalare!


HampusL

Rekommendera Poster

HEJ!

 

Jag behöver er hjälp!

Mitt problem är att jag har bara ljud i vänster högtalare!

Har kollat så att balans enbart står på vänster och det gör den inte, varken inne på mitt muskprogram eller inne på inställningarna till ljudkortet. Har kollat högtalarna också och det är inte dem det är fel på!

 

Jag kör med Windows Vista 32-bit och mitt ljud kort är Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer!

Om ni behöver mer information från mig så bara skriv vad ni behöver!

 

Mvh Hampus, En i nöd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Fel på ljudkortet är kanske orsaken?

Det kan ju vara så enkelt som glapp i kontakten för en kanal. Just den lilla plåtbit i kontakten som ska skicka ljudet till den kanalen fungerar inte.

Men vad det är är inte din uppgift att ta reda på. Då ryker eventuell garanti.

Om du tex byter kontakt.

 

Har du möjlighet så testa ljudkortet i en annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat installera om ljudkortet? Förslagsvis då med uppdaterad drivrutin:

http://support.creative.com/downloads/download.aspx?nDownloadId=10659

 

Så bör också Console Launcher vara uppdaterat:

http://support.creative.com/downloads/download.aspx?nDownloadId=10941

 

Ominstallera/uppdatera DirectX:

http://downloads.guru3d.com/DirectX-End-User-Runtimes-(March-2009)-download-1943.html

 

Hoppas det fixar sig! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat allt förutom Directx 10 så jag ska testa det, och jag ska också kolla om kontakten är paj också :) Jag har nog reda brutit garanti för att jag har modifierat chassiet lite så att processorn inte skall bli så varm, men jag kan fixa det själv om det nu är så att kontakten är sönder.

 

Återkommer om jag hittar något :)

 

Mvh Hampus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte en till sak nu, om jag byter så att datorn kör med onboard ljudkortet så kommer det fortfarande bara ljud i vänster högtalare :S

 

[inlägget ändrat 2009-05-31 02:40:57 av HampusL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Det var tydligen högtalarna som var sönder.

Men det är tydligen något fel med mitt Creative ljudkort för att det knastrar ibland i vänstra högtalaren (andra högtalare). Märkte detta genom att först spela musik med det ljudkortet och sedan testade jag med onboard och det fungerade hur bra som helst.

 

Tänkte bara fråga om det är något simpelt fel som man kan fixa själv om man är bra på datorer eller är det ett nytt ljudkort som gäller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

När du kör med Creative ljudkortet så har du väl stängt av Onboard ljudkortet i moderkortets BIOS?

Och avinstallerat drivarna till onboard ljudkortet?

Annars är det ju som gjort för strul.

 

Ska du vara helt säker att inga onboarddrivare osv finns kvar, stäng av onboard ljudkortet i BIOS och installera sedan om Windows

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...