Just nu i M3-nätverket
Jump to content

markku81

Recommended Posts

Har någon idéer om hur man kan ha två skype konton "aktiva" på en dator samtidigt? Finns det något program som hanterar kontot på samma sätt och går att köra parallellt kanske?

Anjuna Moon

En variant är kanske att starta den andra instansen av Skype under ett annat användarkonto. Högerklicka på Skype-exen och välj "Run as..." ("Kör som" på svenska Windows tror jag) och ange ett annat av dina Windowskonton (om du har några vill säga, annars får du lägga till ett)

Okej... men kan jag alltså då ha två skype "på" samtidigt och ta emot samtal på båda? Eller hur fungerar det, jag behöver inte växla mellan användarkonton och så?

Anjuna Moon
men kan jag alltså då ha två skype "på" samtidigt och ta emot samtal på båda?

Ja precis, så är tanken (har inte Skype själv) och du skall t.o.m kunna ringa mellan dessa två konton.

Eller hur fungerar det, jag behöver inte växla mellan användarkonton och så?

Nej, det enda du gjort är att starta det andra Skype under andra inloggningsuppgifter. Båda instanserna skall sen kunna rulla på sida vid sida.

Det finns bara en möjlighet "kör som administratör", inte bara "kör som..." kan det bero på att 1. Jag har Vista 2. Jag har ännu inte lagt upp något användarkonto?

Anjuna Moon
2. Jag har ännu inte lagt upp något användarkonto?

Detta är min gissning

Fel gissning... haha... näe, det hjälpte inte... men det borde väl finnas nåt bra program som använder Skypes användarkonto osv...? Kanske?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...