Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara kopiera formler, inte formatering i Excell


DarthMortar

Rekommendera Poster

DarthMortar

Hur gör man så att Excell bara kopierar formlerna och inte formateringen? Det är fruktansvärt irreterande om man vill upprepa en formel i execell, drar för att kopiera och få den uppdaterad (ex. b9, b10, b11 osv), och formateringar som bakgrundsfärger och linjeform följer med i alla celler. Någon som vet hur man gör för att undvika detta, utan att manuellt behöva skriva in varje formel om och om igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BoEriksson

Högerklicka i den aktuella cellen, välj kopiera, markera önskat område, högerklicka på nytt i detta område, välj klistra in special, bocka i formler, Klart.

 

Jag är för dödsstraff. De som begått svåra brott måste få ett passande straff. "Så de lär sig till nästa gång". Så de så!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om inte trådskaparen menar med

drar för att kopiera
att man vill utöka en serie ex. neråt men utan att formatering, som ex. färg, medföljer?

 

 

[inlägget ändrat 2009-05-26 16:11:19 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om inte trådskaparen menar med

drar för att kopiera

att man vill utöka en serie ex. neråt men utan att formatering, som ex. färg, medföljer?

...och det går inte att komma runt. drar man följer allt med. No pardon. Allt

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DarthMortar

@Mikael63 Det var precis det jag menade, att om det går att gå runt det, helt via en inställning, men högerklicket funkade ju superbra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, nu kom en tankegroda fram....

 

Det går VISST!

 

När man dragit formler ner (i Excel 2007) visas en liten ruta i hörnet på området. Klicka i den och välj "Fyll utan formatering"

 

I tidigare Excel? mmmh, inget sagt från om saken.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...