Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa lösningen för backup av Gmail + Bästa notifier?


T_S

Rekommendera Poster

Hej

 

Fråga 1:

Jag har kört gmail i flera år och det har funkat utan problem. Dock har jag alltid velat ha någon typ av egen backup för att själv ha kontrollen över mina mail. Sen har jag velat ha möjligheten att byta maillösning på ett smidigt sätt om det skulle bli aktuellt.

 

Hur har jag gjort hittills?

 

Jag har plockat hem mina mail till en lokal e-postklient med POP och har då fått med mig alla mail i gmail - inbox.

 

Sen när möjligheten med IMAP kom har jag synkroniserat gmail med en lokal e-postklient vilket funkar bra och då får jag ju med mig alla mail (även skickade mail)

 

Det jag måste göra manuellt med denna lösningen är att exportera min kontakter i gmail till en lokal fil.

 

Nu har jag ett projekt för ett litet företag där jag skapar en webbplats + lösning för mailhantering. Jag tänker då köra på en maillösning á la Goggle Apps. Och då blir backupfrågan aktuell igen. Jag inte kan leverera en lösning utan backup.

 

Hur gör ni era backuplösningar? Om ni gör det hur gör ni? Tar ni backup över huvud taget?

 

Fråga 2:

Jag letar efter en bra notifier för Gmail som funkar för Google Apps liknande Googles egna:

http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

 

 

Jag vet att det finns en mängd olika lösningar men jag frågar om vilken ni rekommenderar.

Krav:

1. Skall köras som en egen applikation i Windows (ej i webbläsare)

2. Ikon skall byta utseende + ljud när nytt mail finns.

3. Skall funka för Google Apps

 

Önskemål:

1. Kunna kolla flera konton

2. När man dubbelklickar på ikon öppnas webbläsare och man kommer direkt till inkorg.

3. När man klickar på en 'mailto:' länk skall Gmail öppnas

4. Gmail skall öppnas när man väljer skicka mail från ex word.

 

 

Lösningar ovan behöver ej vara gratis bara dom fungerar i en "professionell lösning"

 

/Torbjörn

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-05-26 18:16:32 av T_S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...