Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail


torgnyb

Rekommendera Poster

Jag använder Windows Live Mail. När jag öppnar eller stänger får jag följande meddelande: Det finns meddelanden som du inte har skickat i Utkorgen. Vill du skicka dessa meddelanden nu? Om jag svara ja får jag meddelandet: Ett eller flera meddelanden i Utkorgen har inget giltigt konto. Vill du använda standardkontot för att skicka dessa meddelanden? Om jag svara ja startar en långsam process som slutar i fel. Till saken hör att det inte finns någon mapp som heter Utkorgen men en som heter Utkast och den är helt tom. Känner någon igen problemet? Har försökt ta bort kontot och installera på nytt, men det hjälper inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att rapportera det till Windows. Detta är säkert ett problem som de vet om, men annars kan det vara mycket bra att de får reda på vad som hänt.

 

Med vänliga hälsningar,

Lixum

 

 

http://

 

ed av moderator

Nej tack, bort med den länken!

ingen reklam tack!

 

 

[inlägget ändrat 2009-05-17 22:02:46 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i kontakt med Microsoft. Deras råd var att ta bort kontot helt och därefter öppna det på nytt. Det hjälpte tillfälligt, men när jag skickad ett mail med bifogade stora filer så inträffade samma sak. Något svar på frågan var det mail ligger som Live Mail försöker skicka har jag inte fått. Programmet påstår att det finns oskickade mail i Utkorgen, som det försöker skicka, men Utkorgen är tom. Som sagt var hämtar programmet det mail som det försöker skicka?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vet jag inte exakt vad felet kan vara...

 

Testa att skicka mail från en annan dator med ett annat nätverk. Det kan vara något fel där. Fungerar det kanske du borde kontakta din internetleverantör. Men som sagt, exakt vad som är fel vet jag inte.

 

 

Till moderatorn som tar bort mina länkar:

Bye bye eforum! Det var sista hjälpen som någon fått från min sida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...