Just nu i M3-nätverket
Jump to content

VARFÖR????

Miljarder

Recommended Posts

Hur kan det komma sig att den kryssar i första checkboxen, skriver i första och andra textfältsraden men ingenting i den andra raden?

SQL-sats:

SQL="SELECT * FROM Tbl WHERE ID=1"

HTML/ASP:

<tr>
                   <td align="center">6:1</td>
                   <td>A</td>
                   <td align="center"><input type="checkbox" value="1" name="field611" <% IF cint(RS5("field611"))=1 then %>checked<% end if %>/></td>
                   <td>&nbsp;</td>
                   <td><input name="field612" type="text" size="25" value="<%=RS5("field612")%>" /></td>
                   <td><input name="field613" type="text" size="3" value="<%=RS5("field613")%>" /></td>
                 </tr>
                 <tr>
                   <td align="center">6:2</td>
                   <td>B</td>
                   <td align="center"><input type="checkbox" value="1" name="field621" <% IF cint(RS5("field621"))=1 then %>checked<% end if %>/></td>
                   <td>&nbsp;</td>
                   <td><input name="field622" type="text" size="25" value="<%=RS5("field622")%>" /></td>
                   <td><input name="field623" type="text" size="3" value="<%=RS5("field623")%>" /></td>
                 </tr>

Värden som finns i databasen på det id:t

Field Name:field611

1

Field Name:field621

1

Field Name:field612

t

Field Name:field622

u

Field Name:field613

3

Field Name:field623

3

Snälla, hjälp mig någon innan jag behöver läggas in...

//Tomas

Anjuna Moon
skriver i första och andra textfältsraden men ingenting i den andra raden?

Lite förvirrande - du skriver i samma mening att den skriver och INTE skriver i andra raden. Vilket gäller? =)

I övrigt - vilket iofs inte är ett svar på din fråga, bara en undran - varför har du namngett ett fält till "Id" när det inte är unikt? Handlar det om en foreign key bör du alltid namnge det på ett sätt som talar om vad det refererar till. Är det inte en FK så måste du ge det ett annat namn. Ett ID är per definition, oavsett situation, unikt.

Tjena, det var det jag gjorde med den första for each-loopen du hjälpte mig med och det finns värden i alla enligt det jag skrev under koden..

Jag löste det genom att lägga alla värden i varsin variabel och sedan skriva ut dom, borde vara samma sak men har kollat och kollat i den andra koden och kan inte komma på vad som var galet.

Lite förvirrande - du skriver i samma mening att den skriver och INTE skriver i andra raden. Vilket gäller? =)

Att den inte skriver ut.. sorry men var nog trött i mössan och förbannad över problemet.. =) Å andra sidan, det borde en sån som du kunnat lista ut att den inte skrev ut.

Som jag svarade jonas så har jag löst det men skulle vara roligt med en förklaring i alla fall.. jag har samma kod nu förutom att jag har bytt ut allt mot variablar vars data jag hämtar på exakt samma sätt.

Vad menar du med att fältet ID inte är unikt? Det är självklart unikt och ingen FK, jag en FK som heter ProduktID också.. Gör jag på ett dumt sätt på detta viset? Vet inget annat heller iofs.

Hoppas på svar..

//Tomas

Anjuna Moon
Vad menar du med att fältet ID inte är unikt?

Ok, nej, det var jag som missförstod din representation av tabellvärdena i första inlägget. Då är allt ok på den fronten.

Vad gäller problemet du hade så har jag bara en gissning till varför det fungerar i din senare lösning - kan det vara så att något av fälten i databasen är av typen Text? (om svaret är JA så kan jag förklara vad som troligen sker)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...