Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Error i Roxio


mannipanni

Rekommendera Poster

mannipanni

Hej!

 

En dag startade inte min dator. Egentligen startade normalt men på vägen stannade upp och hackade som en trasig gammal LP-skiva och kom inte vidare. Har Windows Vista Basic. Datorn är 1,5 år gammal. Är vanlig användare, dvs surfar, mailar, använder skype. Jag provade allt som bruksanvisningen föreslog. Ingenting hjälpte. Seda återställde ja datorn delvis, för att jag ville ha mina texter och bilder kvar. Det lyckades bra men sen började komma upp meddelande :

Error: common Files/Roxio Shared/9.0/SharedCOM/Roxtray 9.exe och det händer nästan varje dag. Jag trodde att det var orsaken varför datorn kraschade men det var kanske följd av detta. Datorn arbetar nu inte så sanbbt som den gjorde tidigare. Sidorna tar lång tid för att komma upp. Ta ner eller avsluta sidan kan ta enormt lång tid. Kan någon ge mig råd vad jag borde göra. Vill ha tillbaka min "gamla" snabba datorn.

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du defragmentera hårddisken? Om inte så bör du börja med det. Det kan ta några timmar att defragmentera hårddisken om det är länge sedan du gjorde det. Hur är det med ledigt utrymme på hårddisken? Om det är dåligt med utrymme på C-partitionen så finns det risk för att Windows börjar att krascha.

 

Här får du en länk till Glary Utilities.

http://www.glaryutilities.com/gu.html?tag=download

 

Programmet är gratis att ladda ner och använda. Glary Utilities hjälper dej med att städa upp i windowsregistret. När du har installerat programmet klickar du på fliken "1-Klicks Underhåll" och väljer att "Sök efter problem". Sen när Glary Utilities har sökt färdigt klickar du på "Reparera Problem".

 

Med lite tur så löser det problemet med "Error: common Files/Roxio Shared/9.0/SharedCOM/Roxtray 9.exe "

 

Mvh Thomas

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-05-13 22:28:19 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...