Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp! WMP problem, problem Nero updat, Blue Screen Error, IE problem....


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vet ej om jag postar inlägget rätt?

Jag har sedan en tid haft diverse problem med min laptop men ej haft tid / orkat ta tag i det / vet inte hur jag ska göra, men nu kommer jag inte undan! Datorn är en Dell Inspiron 1525 med Windows Vista™ Home Premium (svenska). Exempel på fel:

 

Försöker spela upp DVD med WMP, det kan fungera ett tag sen lägger datorn av mitt i (jobbigt när jag använder detta i mitt jobb o har eget...) Hade tidigare detta problem: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1111529 som är löst.

 

Fick nyligen problemlösning att detta kunde bero på att jag behövde uppdatera Nero 7.11.10.0. Har försökt, men det går inte. Felmeddelande CAB-filen 43DBCC51 sóm krävs är skadad. Respektive ett oväntat fel uppstod, kod 2350.

 

IE hänger sig eller IE stänger ner utan förvarning med felmeddelande ett fel har uppstått IE stängs.

 

Har sedan tidigare installerat WOT (tack C!) men kan inte se spår av det nu (hur kollar jag?). Försökte därför installera på nytt, vilket jag ej kunde pga att jag redan har en gammal version (var finns den?)

 

Överhuvudtaget upplever jag datorn som seg. Så nu rådfrågar jag er alla kloka, i vilken ände börjar jag felsöka? Jag har AVG antivirus btw. Jag har kört Windows Update och Problemrapporter & Lösningar.

 

Tusen tack på förhand!

 

[inlägget ändrat 2009-05-13 09:31:48 av AnnaK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan tidigare installerat WOT (tack C!) men kan inte se spår av det nu (hur kollar jag?).
Du bör se den i Internetalternativ - Program - Hantera tillägg (åtminstone för IE version 7). Eftersom jag inte använder IE och därför inte har installerat WOT för IE så är jag inte säker på hur det ser ut.

 

Har du funderat på att installera om Windows?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! WOT löste sig, den var tydligen inaktiverad.

 

Cecilia wrote:

Har du funderat på att installera om Windows?

Hm, det hade jag inte funderat på, men det kanske är det enda rätta?!

Jag har några frågor som jag hoppas du/någon kan hjälpa mig besvara! Om jag ska installera om Windows, hur gör jag då?

 

1. Bränner alla dokument på en DVD.

2. Bränner även mail och adressbok.

FRÅGA: Är det alla dessa jag ska bränna? Accounts, Archive, Extend.dat, inbox, kontakter och Outlook

3. Kör jag sedan skivan med operativsystemet eller hur? Jag har för mig att det var något jag inte kunde göra automatiskt (med drivrutinerna?) pga att jag ej har den ursprungliga hårddisken. Behöver jag ta bort något före jag kör skivan?

 

Något annat att tänka på?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du verkar ha så många olika typer av problem så kan det vara något grundläggande problem med Windows eller något hårdvaruproblem. Jag kan ge tips på program för att kolla upp en del hårdvara om du vill pröva det först.

 

1. Ja

 

2. Jag använder inte Outlook så jag kan inte svara på hur man gör en bra backup av dess information, men det finns många trådar om det i forumet Epostprogram.

 

3. Normalt så startar man datorn från Windows-skivan och tar bort Windows-partitionen och skapar en ny i början av installationen. Men jag vet ju inte om det är något särskilt med din dator, och i så fall på vilket sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, tack!

Uppdaterar:

Jag ringde Dell, kom på att jag nog hade support fortfarande. Fick frågan om felmeddelande på blåskärmarna vilka jag ej hade eftersom datorn startar om automatiskt. Är ändrat så jag kan kolla orsak. Ska låna med en projektor och testa med, något fel brukar uppstå när jag kopplar ihop. Ska ringa Dell igen när jag har en projektor. Börjar så. Uppdaterar sen hur som helst!

 

:-) Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...