Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ömtålig


Cerold

Rekommendera Poster

Jag skulle registrera min GPS hos GARMIN genom internet och samtidigt uppgradera kartfunktionen till den sista. Under registreringen kopplade jag ifrån anslutningskabeln lite för tidigt av misstag och stängde av den och genast så var min GPS obrukbar. Är en GPS så ömtålig så att den går sönder av detta misstag? Normalt så skulle jag väl ha kunnat göra om proceduren igen fast utan att göra samma misstag och att den hade fungerat sedan.:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa om du kan ta in minneskortet (som jag antar att den har) i datorn och se om du kan återställa programvaran på det på något vis. Det som skett är det vanliga felet som kan uppstå när man tar bort media under skrivning genom att bara rycka kabeln, en skrivning har inte avslutats, programfilen är inte fullkomlig.

 

Du ska ALLTID när du tar bort en enhet som datorn skrivit till använda Windows dialog för att koppla bort enheten.

 

Ska sägas till Navigons GPSer följer det med ett backup-program, alltid bra att ha en kopia av kortets data.

 

Rekommendation är annars om du inte vet hur, kontakta Garmin.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Monshi!

 

Jag har inget minnes-kort och något backup-program följde det inte med. Varför det blev så dumt var att min vebbläsare också började uppgraderas samtidigt så jag blev lite stressad och rädd att jag skulle göra fel. Nästa gång skall jag vara väldigt försiktig när jag uppgraderar.

 

Jag har skickat den till GARMIN.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...