Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya Messanger...suck!


mindsleep

Rekommendera Poster

mindsleep

Var så dum att jag installerade den nya MSN...Live Messenger eller va fasen den nu heter.

 

Det blev början på underbara strul. Uppenbarligen så stoppar min brandvägg programmet. Använder F-Secure. Har försökt hitta programmet i "Blockerade listan"...men vad fasen heter alla nya MSN processer som ska göras när Live Messanger ska starta?

 

Det har nu också gjort att då jag försöker starta Live Messenger så tar det typ 20 minuter innan skitprogrammet kommer på att det inte går....sedan fungerar inte IE heller.

 

Blir så less och frustrerad. Microsoft är "Masters of the universe" på att ställa till det.

 

Vad göra? Kan någon lista ut vilka processer/program som ska ha access till internet då man ska köra nya Live Messenger?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att du har F-secure årsmodell 2009 för jag har för mig att det har framgått i någon tidigare tråd att det är kompatibilitetsproblem mellan senaste MSN och tidigare F-secure.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mindsleep

Nej. Jag har 2006!

 

Jösses..."kombabillitetsproblem".

 

Så vad gör jag nu då?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en version du har köpt från F-secure eller är det en version som kommer med bredbandsabonnemanget?

 

Om du har köpt en förlängning av abonnemanget av F-secure så ingår det en uppgradering till 2009 vad jag kan förstå av

http://www.f-secure.se/estore/uppgraderingar.html

 

Om det är en version som ingår i bredbandsabonnemanget så får du vända dig till dem för att få en nyare version.

 

För varje version/årsmodell så får antivirusprogrammen bättre möjligheter att upptäcka och åtgärda skadliga program så av säkerhetsskäl så bör man inte använda en tre år gammal version.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mindsleep

Jag vet helt ärligt inte var jag fått det ifrån. Det är en betald version i alla fall och mitt abbonemang kommer gå ut typ om 1 månad...ska nog då satsa på "Kaperskys".

 

Det är inte en 3 års version. Programmet är från 2006 ja, men alla virusdefinitioner och basfiler är nya (uppdateras flera ggr dagligen).

 

Jag har i alla fall nu återställt systemet till en 2 dagars version...det gick bra. Nu har jag gammla MSN igen.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2009-05-09 01:46:15 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...