Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filer med långa filnamn kan inte kopieras??


Okalettos

Rekommendera Poster

Okalettos

Hej!

 

Gjorde backup från Vista till den bärbara usb2-hårddisken (Western Digital 320GB). Det var 90GB (cirka 55000 filer) viktiga dokument och bilder.

Formatterade sedan datorn och la in Windows XP Pro (eftersom Vista strulat en del).

Skulle sen föra tillbaka de backupade filerna till datorn, men efter halva tiden kommer en ruta upp med en fil som har för långt filnamn för att kunna kopieras... och då avbryter eländet hela (!) överföringen, istället för att snällt fråga om man vill hoppa över den aktuella filen eller liknande...! Förmodligen är det många fler filer som då också har för långa filnamn, men så långt kommer man alltså inte eftersom hela överföringen avbryts.

 

Vad beror detta på, den bärbara hårddisken och/eller att jag gått från Vista till XP? Och hur kan man komma runt detta problem??

 

Mycket tacksam för tips!

 

Mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okalettos

Jo lite mer info...

 

Både Vista (som filerna kopierades ifrån) och XP (som är inlagt nu) har NTFS. Vad den bärbara hårddisken har för filsystem vet jag inte, men det gick hursomhelst bra att kopiera filerna till den, så den borde väl ha NTFS.

 

Finns det någon annan (gratis) filhanterare att ladda ned, istället för att använda XPs? Vill ju åtminstone få ett alternativ att hoppa över en fil som bråkar och kunna fortsätta kopieringen...! Då kan man skriva ned de filer som bråkar och sedan döpa om dem, de är nog inte så väldigt många, kanske max 100 skulle jag tro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...