Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver snabb hjälp, dokument borta i word!


Datorolle

Rekommendera Poster

Datorolle

Hej. Jag skickade tidigare ett dokument till min hotmail som jag idag öppnade på min dator. Jag fortsatte att skriva på det och snabbsparade det genom att trycka på snabbsparikonen. Jag sparade alltså inte dokumentet från början genom ''spara som'' utan valde bara ''öppna''. Jag stängde sedan ner det och nu hittar jag inte dokumentet och undrar om det fortfarande finns någonstans? Det enda jag har kvar är fortfarande det i mailen fast utan det jag har skrivit till så klart.

Behöver verkligen hjälp!

[inlägget ändrat 2009-05-06 20:15:51 av Datorolle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tror att du kan kolla upp var det sparas som standard. Öppna ett tomt dokument. Välj "Spara som".

 

Se om du då kan se var det sparas som standard. Kan vara i t ex Dokument om du har Vista. Kan hända att det är samma i XP. Minns inte så väl.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorolle

Jag har själv valt att det ska sparas på skrivbordet men där finns det inte. Det finns inte heller i dokument eller någon annanstans när jag söker efter det. Är mitt dokument verkligen helt försvunnet bara för att jag valde öppna och sedan snabbspara och inte valde spara som istället? Testa själv med att skicka ett mail och öppna och sedan skriv lite och snabbspara och se om det funkar för dig? Verkar väldigt konstigt ialafall.

 

[inlägget ändrat 2009-05-06 20:46:32 av Datorolle]

[inlägget ändrat 2009-05-06 20:47:24 av Datorolle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Nu har inte jag Word, så jag kan inte prova det du har gjort. Men visst verkar det skumt att det bara försvinner sådär. Om du söker på det? Hittas det då?

 

Du har förstås ingen backup på det dokumentet?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorolle

Nej hittas ej om jag söker på det. Jag har tyvärr heller ingen backup utan bara den gamla ofärdiga versionen som är kvar på mailet eftersom jag skrev färdig den när jag öppnade dokumentet, vilket jag sedan snabbsparade och gick ut ur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i temp-mapparna, dvs mapparna för tillfälliga filer. Dels finns C:\Windows\Temp och dels den personliga som i Vista ligger i C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Local\Temp och i XP så tror jag det är C:\Documents and Settings\<anv.namn>\Lokala inställningar\Temp men jag är inte säker längre. Filen behöver inte alls heta som dokumentet utan du får kolla på datum och klockslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Min syster fick ett liknade problem, vilket löstes genom att köra:

 

/dir /s /w /p filnamn.xx

 

i kommandotolken. Som Cecilia sa borde filen hamna i mappen för temporära filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...