Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dator startar i DOS---Iriterande!

zok

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått ett iriterande problem på min bärbara dator och det är att när jag trycker på start, startar den från DOS(måste trycka på F2 för att gå vidare och sen på F10 för att windows ska starta) trots att jag ställer in i DOS att den ska starta först från hårddisken.Klockan fungerar inte heller i Windows och jag har försökt med att ställa in klocka i DOS och jag även försökt med att byta internet tidsserver men ingeting hjälper,jag håller på att bli tokig,inte ens MSN fungerar men jag är inte säker på att det är pga. de här andra störningar. Har läst nånstans att det kan bero på memoristick som jag använder då och då.

Snälla hjälp mig!

Dator:FujitsuSimens..AMILO

AMD Sempron 3300+

Mvh Zoky

Stefan Eklinder

DOS förstår jag som om du menar BIOS. Att klockan går fel i BIOS och Windows brukar betyda att CMOS-batteriet på moderkortet håller på att ta slut.

I stationära datorer är det enkelt att byta ut. Finns hos uraffärer och varuhus. Kan vara lite struligare i bärbara p g a deras kompakta format. Brukar endast finnas luckor för hårddiskbyte och minnesbyte.

Har du fortfarande garanti på datorn föreslår jag att du lämnar in den till närmaste serviceställe.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Hej igen!

Så klart jag menade BIOS,vet inte vad som jag tänkte på! Tack för svaret,jag tror att det stämmer det där om batteriet,det står till och med i BIOS att batteri är för låg.

Tack för hjällpen ändå Stefan!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...