Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Gäst d95clj

Stämmer, bara baskanalerna fungerar i tv, deras webbserver svarar inte och inget svar i telefon. Undrar varför bara must-carry fungerar, men inget annat? Vilket iofs är bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

va f...n, fotboll på TV, å så nada, nån som sett nån info ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varken TV, internet eller telefon funkar här på Gärdet i Stockholm. Deras site ligger nere och när man ringer deras kundtjänst får man en konstig ton i luren... Stabilt... Skönt att man har mobilt internet och en telefon, annars hade man varit helt avklippt från omvärlden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

står på ViaSats hemsida att ComHem har ett strömavbrott, och att det jobbas på det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Expressen anger strömavbrott. I DN står att ComHem tror att det är en fiberkabel som grävts av.

Ni får väl springa ner på någon krog och se Champions League.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nja, matchen se jag ändå, bara å röcka ur kabel-tvsladdarna o se på "vanlig TV sändning" där har iallafall jag 6an.

Uddevallabo:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite märkligt sammanträffande...

Fick för 5 dagar sedan information att de skulle byta säkerhetssystem typ i dag! Så senast idag skulle jag ha bytt comhemkort. Så superdum som jag var så bytte jag det nu på kvällen och chansen att se både analog och digitaltv samt DVD försvann eftersom inte det nya kortet kan initieras. Ja jag har den gamla boxen där man samlar allt i ett. Typ både DVD, analoga kanaler och digitala kanaler i ett så man kan använda en fjärrkontroll till allt till skillnad mot de nya boxarna som bara kan visa digitala kanaler.

enligt DN:

Enligt SMHI finns inget åsknedslag registrerat över Stockholm vid den aktuella tidpunkten. Klockan 19.45 slog en blixt ned i vattnet utanför Västerhaninge, söder om Tyresta.

Den blixten borde inte ha kunnat påverkat Stockholm enligt SMHI.

Så min gissning är att de helt enkelt har dataproblem. Några datorer har gått sönder och de vill inte erkänna detta!

Men det är bara min egen gissning tills motsatsen bevisas. Jag tänker iaf kräva ersättning!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns i alla fall någon annan som är villig att ta på sig skulden.

Enligt Fortum var det ett åsknedslag i Mellansverige som orsakade strömavbrottet.

- Stockholm drabbades av en spänningsdipp när en ledning som går mellan Södertälje och Örebro drabbades av strömavbrott. Vi ser att det inträffade massor med åsknedslag i Mellansverige vid den tidpunkten, säger Jimmy Mattsson, driftsingenjör vid Fortums drift i Karlstad.

http://nyhetskanalen.se/1.981195/2009/05/05/svart_i_rutan_efter_stromavbrott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JA men herregud... ett strömavbrott i närheten av Örebro...

Är det fler företag i Stockholm som haft problem?

Märkligt att ett fel i en del av landet kan påverka en annan del av landet så att resten av landet blir utslagen ifrån telefon (SOS samtal) och internet samt TV.

Verkar som om COMHEM inte hört talas om UPS. Avbrottsfri el!

Ett företag som är såå beroende av el borde vara skylldiga enligt lag att ha tillgång till el från flera håll och samtidigt ha reservelkraft. Att spänningsspikar in ska kunna påverka tycker jag är rena skämtet!!! Det är väl en av de första saker man borde kunna ordna eller hur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...