Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gforce 8800 GT problem

slimsejby

Recommended Posts

slimsejby

Hejsan!

Jag har ett Gforce 8800 GT i min dator. På senaste har jag börjat få diverse problem med min dator, och framför allt mitt min grafik i World of Warcraft.

Färgerna vrids / allt blir grått och ja måste tabba in och ut ur spelet. Säger att min Bildskärmskörts drivrutiner har slutat fungera och startats om.

Har installerat de senaste från Nvidias hemsida och nyligen formaterat hela datan. (Efter problemen startade)

Utöver detta kan datorn även hänga sig i starten. Redan vid första Skärmen, långt innan windows startat så fastnar den och måste fortsätta starta om tills den kommer förbi de.

Har använt detta forumet vid problem förutom och minns att jag fick bra hjälp.

Finns de någon som känner sig manad till o försöka hjälpa?

Isf vilka program skall jag köra o posta loggar ur osv om de krävs

Om du har installerat om datorn och sedan lagt in de senaste drivrutinerna från NVidia så verkar det som att ditt grafikkort har problem. Har du tur så är det bara fläkten som är kass eller igensatt, men i värsta fall behöver du nytt grafikkort.

Börja med att rensa fläkten och kylfläns på grafikkortet från damm samt kolla så att den snurrar lätt. Snurrar den trögt så är fläkten kass och bör bytas ut. Starta sedan datorn och kolla så att fläkten snurrar när datorn är på. Blir det inte bättre av detta så köp ett nytt kort.

Menar du att datorn hänger sig redan i BIOS och att man behöver trycka reset för att den ska boota upp? I så fall är det någon enhet som inte reagerar tillräckligt snabbt. Jag har samma problem, vilket jag tycker verkar bero på att det är en disk som tar lite tid på sig att spinna igång vid starten. Tycker du att det är irriterande så plocka bort alla USB enheter och diskar utom bootdisken. Koppla sedan in enheterna en och en och kolla när problemet uppträder.

Vilket effekt har du på ditt power supply? De flesta häftiga grafikkort kräver mer än 500W och de flesta standardatorer har 250-300W.

Bästa hälsningar, Admin för egensajt.se

[inlägget ändrat 2009-05-06 16:06:16 av danielos]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...