Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna DVD med CD BURNERXP?


polxlt2

Rekommendera Poster

Går det att bränna ut en DVD med brännarprogrammet CD BURNERXP

hur gör man isåfallfall?

Jag har en avi fil som jag vill bränna ut till DVD format

Jag kör VISTA och letar efter att bra program att bränna ut till DVD

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill göra så att en avi fil ska gå att spela i en helt vanlig dvd spelare så måste du först göra om filen till dvd format.

 

det kan du göra med exempelvis nero 7 ultimate.

 

med nero 7 gör du såhära:

 

öppna nero start smart

 

välj skapa din egen dvd-video under "foto och video"

 

då öppnas nero vision 4

 

välj "lägg till videofiler" och lägg till din avi fil!

 

klicka på nästa

 

har ser du ågon for utav dvd meny, du kan redigera den efter eget tycke eller strunta i det och trycka nästa !

 

här kommer en liten "förhandstitt" där du med den virtuella fjärrkontrollen kan testa hur det kommer bli på en dvd spelare

 

klicka på nästa!

 

här kommer en kort sammanfattning, klicka på "bränn"

 

nu kommer datorn omkoda filmen och sedan bränna den, stoppa i en dvd !

 

obs att omkodningen kan ta flera timmar med en gammal dator, medens det går på under 30 min med en riktgit snabb, så ett gott tålarmod kan vara bra att ha, kanske låta datorn står på under dagen:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte med andra ord använda CD burnerXP alltså till att bränna ut DVD filer från ex formatet AVI?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har programmet Nero 8 men den verkar sakna plugin för att kunna skapa DVD filer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nero 8 ska klara det också :thumbsup:

 

jag trot inte cd burner xp klarar det, det gjorde inte det tidigare då jag testade iaf.

 

Jag har programmet Nero 8 men den verkar sakna plugin för att kunna skapa DVD filer

 

nu förstår jag inte riktigt vad du menar, skulle du kunna skicka en bild på felmedelandet ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar bild här

[inlägget ändrat 2009-05-04 15:14:31 av polxlt2]

[bild bifogad 2009-05-04 15:15:04 av polxlt2]

1138346_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
polxlt2 skrev:

Man kan inte med andra ord använda CD burnerXP alltså till att bränna ut DVD filer från ex formatet AVI?

 

Det kan man göra. Jag har gjort det många gånger med CD Burner XP.

 

Just nu har jag inte det installerat, för att jag har DeepBurner istället. Tyckte CD Burner XP var alldeles för instabilt. Förstörde fler skivor än programmet lyckades bränna.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, funkar det med DeepBurner att bränna ut till dvd skiva från tex formatet *.AVI?, alltså så det blir i DVD format (omkoda)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
polxlt2 skrev:

Ok, funkar det med DeepBurner att bränna ut till dvd skiva från tex formatet *.AVI?, alltså så det blir i DVD format (omkoda)

 

Aha, så du menade. Trodde du menade att göra backup av avi-filerna.

Nä, det har jag inte hittat någon sådan funktion. Tror att du får ha ett tredjepartsprogram för det där. Om du vill ha det i DVD-format och få det omkodat som du önskar.

 

Nero verkar ha det som du önskar om man läser vad dom andra skriver i tråden. Ladda ned en trial från Neros hemsida och prova.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nero har det, men "snålvarianten" av nero (den som oftast följer med när man köper en dvd brännare, eller en ny dator) stöder inte omkodning utav avi filer, du måste ha "ultamate" versionen för det :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...