Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Iphone & Jailbreak,Någon bra svensk sida man kan få hjälp av?


Thewiruz

Rekommendera Poster

Okej jag har köpt en Iphone i dagarna,Men som vanligt känner man sig fruktansvärt inlåst i Macvärlden.

 

Jag vill låsa upp telefonen och undrar om det finns ett riskfritt sätt att göra det på?

Nu tecknade jag ett Telia abbonemang (prata på).

 

Jag har läst och det snurrar och snurrar i kolan.Jag är totallt ny när det gäller Iphone/ipod.

 

Har inte lyckats hitta någon bra svensk sida som förklarar vad jag ska göra och vad som är bästa att göra,verkar finnas flera program osv

 

Kommer inte in på Macworlds forum heller :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar man tackar!!!!

 

 

Dock blandar jag ihop saker och ting :(

 

Behöver jag bara använda "Ziphone 3.0" för att jailbreaka telefonen ??

Kan jag installera program också sen ?

 

 

 

eller måste jag ta hem en massa andra filer såsom QuickPwn 2.2.5-2 ? samt jailbreak .............

 

Me total nööb!!

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-05-03 17:13:47 av Thewiruz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så vet jag inte helt säkert, att låsa upp en Iphone är inte något jag sysslat med tidigare, har bara pysslat med vanliga mobiler.

Men enligt flertalet användare på länksidan, så verkar programmet fungera, men jag kan inte lova något eftersom jag själv aldrig har testat det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ha ett stort tack ialla fall!!

 

Ska prova!

 

Meddelar hur det gått sen om jag har någon Mobil kvar eller inte :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm verkar inte fungera.

Finns det ingen här som använt senaste versionen av Ziphone??

 

Läser man på denna sida så är dom flesta inläggen från förra året och Apple har antagligen försökt sätta käppar i hjulet!

 

http://www.iphoneinfo.se/las-upp-din-iphone-pa-nolltid-med-ziphone/

 

Vill verkligen få det att fungera men sammtidigt verkar det väldigt riskfyllt och det bästa vore om någon som gjor detta förut förklarar i detalj hur man ska gå till väga :/

 

 

 

Någon därute som kan hjälpa en newbie som mig?

 

Okej nu har jag hittat ett jailbreakverktyg till Iphone 3G som heter quickpwn.

Jag följer denna guide men när jag har följt anvisningarna och kommer till att jag ska starta quickpwn,Det fungerar s långt,Men när jag browsar efter firmwaren som jag lagt i quickpwn katalogen på skrivbordet får jag ett felmedellande " Firmware error string " :( och kan inte fortsätta :(

 

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1881&laid=30

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-05-03 20:58:26 av Thewiruz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Var ett tag sedan jag höll på med detta. Senast var när jag uppdaterade min firmware till 3.0.

 

Vill minnas att jag då använde mig av quickpwn, efter några misslycakde försök så fick jag det att funka. Testa att googla felmeddelandet, finns alltid fler som haft samma problem som en själv. Väldigt ofta finns det också lösningar! För mig funkade det när jag testade att göra på mac ist för windows.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...