Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med windows boot manager


sajofi

Rekommendera Poster

Hej

Tänkte be er om hjälp för ett problem jag stött på för första gången. Jag spelade Empire total war och (dum som jag är) så stängde jag av spelet genom att trycka på alt F4 eftersom jag hade bråttom. Det ledde att upplösningen ändrades på hela skrivbordet/datorn. Jag fick minsta upplösning och försökte ändra tillbaka det till 1680x1050 som jag tidigare hade men det fungerade inte, så jag startade om datorn. Nu kan jag inte ens komma in i vista utan får upp windows boot manager hela tiden. Det enda alternativet jag får är att sätta in en vista skiva och reparera... problemet är att jag hittar inte min windows skiva och är i stort behov utav datorn pågrund av tentor och skolarbeten som måste göras.

 

Jag har försökt komma in på sytemåterställning genom att testa alla F + (siffra) som det finns, men jag får bara upp windows boot manager hela tiden. Nån som kan hjälpa mig att lösa detta? Går det verkligen inte att återställa datorn till en tidigare punkt utan windows skiva?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej men var det inte så att i XP så kunde man bara välja att ställa om datorn till senast fungerande konfiguration? Finns inte detta i vista?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har kollat igenom det där men jag får inte samma fönster som microsoft skriver. Det enda alternativet jag får är att sätta in en windows skiva och trycka enter... men men, ifall jag gör en sån där repair disk på en annan dator, skule det också funka på min dator?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vilken dator du använder för att bränna reparationsskivan.

 

Troligen är det något som är skadat så tidigt i uppstarten av Windows så att F8-menyn inte kan visas. Det är lite tveksamt om det fungerar med en tidigare systemåterställningspunkt, men pröva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver en cd-brännare för den och min gamla dator som jag nu skriver från har ingen cd-brännare :( Men jag ska fixa en sån skiva hos kompisen nu ifall det inte funkar med vista skivan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej nu testade jag precis med reparationsskivan du tipsade om, kopplade min brännare till gamla dator och fixade allt. Funkade jättebra, klickade bara på reparera och allt fixade sig. Tack så jätte mycket för hjälpen :)

 

[inlägget ändrat 2009-05-01 11:13:47 av sajofi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...