Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudenhet på high definition audio-buss problem


Capri91

Rekommendera Poster

Hej ^^

Jag har precis ominstallerat windows XP pro men när jag skulle spela så märkte jag att ljudet var borta, jag kollade upp det på internett men har inte hittat en lösning än.

Jag har sett en hel del andra inlägg angoende just detta men kommer inte ricktigt på hur man ska göra.

Jag är inte någon expert på datorer och så, men här är iallafall lite info om min dator.

Jag har en hp550, med windows Pro mer vet jag inte(om mer info behövs så säg gärna vad det är och hur jag tittar till det).

 

Det är alltså så att; jag går in på enhetshanteraren och ser ett gult frågetetecken med ett litet utropstecken på, efter denna gula och okända ikon står det. "Ljudenhet på high definition audio-buss"

Jag har försökt att installera om det med den hittar ingen, jag hittar heller inget på nätet så snälla hjälp mig någon...

 

[bild bifogad 2009-04-28 23:02:36 av Capri91]

1137573_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du sade och laddade ner en drivrutin for hight definition audio-buss, men det händer inget på datorn när jag installerarar den. Jag testade till och med att avinstallera enheten från enhetshanteraren ochs edan installera den som jag laddat ner, men samma problem dök upp igen... jag fattar inget...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat de andra drivrutinerna för din dator? Det kan vara viktigt att installera chipsetdrivrutinen innan man installerar andra drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag kollade upp det strax innan du skickad det inlägget och kom på att det fanns 2 val. Jag laddade ner den andra och det funkade!

Tack för all hjälp, du är min ängel!^^ :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Har du installerat de andra drivrutinerna för din dator? Det kan vara viktigt att installera chipsetdrivrutinen innan man installerar andra drivrutiner.

 

 

Jag är ännu dåligare på datorer och har samma problem, vart installerar man chipsetdrivrutinen

Skriv så att jag fattar lätt tack, jag fattar ganska trögt :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du allt tala om vad du har för dator.

 

 

Köpte datorn på litetföretag där dom bygger eget , men det är windows xp som o-system

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gäller det vad det är för moderkort. Om du inte vet det så kan CPU-Z ta fram det.

 

Alltså det kanske inte är samma problem...

 

Men iaf jag tar hela historien.

 

Idag åkte jag för att Köpa GTA IV till PC.

När jag startat spelet börja det lagga som helvete (För att jag hade så många program)

Jag började rensa och jag tänkte inte ens på att detta jag nu tog bort var för mina högtalare

och det jag tog bort var ''High Definition Audio-buss''. Jag tog bort det under ''Lägg till/Ta bort programvara''

 

Så antigen vill jag veta om det finns nån chans att återfå det, eller ifall man kan ladda ner? o.o

Tack,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en drivrutin som oftast går att ladda ner från moderkortstillverkarens webbsida med drivrutiner för moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag har en Fijutsu Siemens och har samma problem, har råkat avinstallera drivrutinerna.. Men jag gjorde som det stod i tråden och gick in på deras hemsida och fick fram 2 drivrutiner.

Nu kommer problemet! Jag trycker för att ladda ner och jag får upp en mapp med massa filer och vet inte vad jag skall göra med dom (så oteknisk som jag är).

 

262rwgm.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns någon fil i mappen som heter setup eller install och den filen är filändelsen .exe så startar du det programmet genom att dubbelklicka på den.

Ett annat alternativ är att där finns någon fil med filändelsen .inf och sådana filer kan man högerklicka på och välja Installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej , jag har precis samma problem på min Eee pc . jag har kollat på doms hemsida och på microsofts hemsida men jag har inte hittat någon nedladdning av high defination audio-buss. snälla någon , kan någon hjälpa mig ? Jag råkade radera ljudenheten när jag tog bort gamla program från datorn . finns det något ställe man kan ladda ner high defination audio-buss ? jag har windows xp .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
kristoffer1229

Hej jag skulle ladda ner ett spel men jag hade för lite plats så jag raderade high definition audio-bussblink.gif och nu e datan tyst..... jag e inte så bra på datorer så en ganska enkel besvarning tackbiggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är väl om en systemåterställning till en tidpunkt strax innan du tog bort ljudprogrammet hjälper.

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Ibland kan det vara nödvändigt att starta datorn i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra! :)

 

PS. Men tänk på att bara använda versaler är som att skrika på internet och något man bör undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

lebn:

Jag har avskiljt ditt inlägg till e egen tråd eftersom det inte handlar om ljudet är borta. Du hittar tråden här: //eforum.idg.se/topic/326289-kan-inte-avinstallera-integrerat-ljud/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...