Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappar kontakt med datorn


Liljegren

Rekommendera Poster

Har en Dell-pc som kör Vista Ultimate.

Den har ett DVI-kort som jag anslutit min Samsung 40" tv till med kabel DVI - HDMI.

Allt funkar om jag har startar HDMI kanalen på tvn precis innan jag startar pcn.

Om jag sen växlar över till en annan HDMI-kanal på tvn för att t.ex. titta på vanliga tv-kanaler och sen växlar tillbaka till pc-kanalen så får jag "No signal".

Har testat med det mesta men inget hjälper. Måste stänga av pcn på knappen och starta om.

Vilken inställning har jag glömt?

Verkar som om inte datorn slutar skicka signal så fort skärm-kanalen blir bortkopplad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om datorn slutar skicka signal så fort skärm-kanalen blir bortkopplad.

Isåfall torde det bara vara att återaktivera denna signal. Testa det. Ta upp egenskaper för skrivbordet eller gå via grafikkortets drivrutin.

 

Nästa teori är att när TVn byter kanal tappar signalerna synk och klarar inte av att upprätta den igen när kanalen åter ställs in.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2009-04-27 09:01:48 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall naturligtvis vara

"Verkar som om datorn slutar skicka signal så fort skärm-kanalen blir bortkopplad."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...