Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adressera websidor på localhost


Hämtaren

Rekommendera Poster

Jag har gjort en applikation med hjälp av Apache, Mysql, php

De websidor jag har skapat (html + php) fungerar perfekt när jag är uppkopplad mot internet.

Men tar jag PC och sätter mig i soffan och ej är uppkopplad mot internet så fungerar det inte med Firefox. Vet någon vilka inställningar eller adresser på websidorna jag ska ange för att det ska fungera att se applikationen oavsett om jag är upp- eller nerkopplad mot internet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett förslag är att skapa en variabel (t ex basepath) som kontrollerar om http://localhost/ används eller inte och lägga till detta i urlen innan alla urler. Lite meck, men du får det resultat du önskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har enbart kört websidorna mot localhost hittills. Men när Firefox är uppkopplad mot internet fungerar allt mot localhost men däremot inte när min PC är stand-alone som t ex i soffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, hur fungerar det i IE då?

Kan det vara någon inställning som gör att FF kontrollerar uppkopplinen innan den söker efter adressen(sidorna) ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska leta fram en IE-browser och testa. Med Firefox så är det endast sidor med enbart html-ändelse som trilskas de med php fungerar. Dvs

blabla.php funkar

blabla.html kräver uppkopplat läge

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...