Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Messenger – 14.0.8064.206


Breehc Nicdoll

Rekommendera Poster

Breehc Nicdoll

Jag har laddat ned den senaste versionen av Windows Live Messenger (version 14.0.8064.206), och utfört en felfri installation, men när jag försöker logga in på min användare händer ingenting. Jag skriver rätt epostadress och rätt lösenord, men allt som händer är att messengerikonen (bilden på de där göbbarna) snurrar.

 

För övrigt så orsakar processen wlcomm.exe att Internet Explorer hänger sig, vilket går att rätta till genom att avsluta processen.

 

/* B.N */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Den senaste versionen av MSN är det fler som haft problem med. Prova en tidigare version eller rent av t ex Miranda.

 

Bara för att undersöka om du får samma problem då.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breehc Nicdoll

Jag hade en tidigare version (vilken jag uppdaterade ifrån), och den hade jag inga som helst problem med. Jag uppdaterade för att slippa det eviga tjatet om att "det finns en ny version av Messenger", och så är det ju bra att ha den senaste versionen.

 

/* B.N */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Breehc Nicdoll

Jag har lyckats att neddatera till ver. 8.5.1302.1018, men jag kan icke avinstallera den nya versionen, för då saknas en dll för den gamla. Hur skall jag göra för att bara hava den gamla versionen?

 

/* B.N. */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du F-secure?

Det rapporterades om att senaste Live Messenger inte fungerar ihop med äldre versioner av F-secure så det är viktigt att ha senaste version/årsmodell av F-secure.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Breehc Nicdoll

Ja, jag hade en gammal version av F-secure, som jag nu haver uppdaterat. Nu är problemet ett annat; när jag loggar in, så får jag ett meddelande om att Windows Live Communications Platform haver stött på ett problem (ett vanligt Dwwinmeddelande).

 

/* B.N */

[inlägget ändrat 2009-07-13 18:18:32 av Breehc Nicdoll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breehc Nicdoll

Om jag avslutar Communications Platform under inloggningen, så avbryts inloggningen. För övrigt så kan jag icke installera Messenger utan Communications Platform. Windows Live Communications Platform är processen wlcomm.exe, som jag nämnde tidigare.

 

/* B.N */

 

[inlägget ändrat 2009-07-14 14:40:15 av Breehc Nicdoll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breehc Nicdoll

Att få den senaste versionen av Messenger att fungera verkar icke vara en lösning. Är det någon som vet var man kan ladda ned en tidigare version (icke alldeles för tidig – version 13 kanske)? Jag kan icke hitta en sådan på MSN:s sida.

 

Jag hade en installationsfil av den fungerande versionen (8.5.1302.1018) på min hårddisk, så nu fungerar det igen.

 

/* B.N */

 

[inlägget ändrat 2009-07-15 16:01:04 av Breehc Nicdoll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Breehc Nicdoll

När jag nu loggar in i den gamla versionen som jag nämnde ovan, står det att jag måste uppdatera Messenger. Om jag gör det så får jag samma problem som förut – wlcomm.exe hänger sig.

 

Det verkar som att något Nvidiaprogram (grafikprogramvaran som jag kör) kan orsaka krascher av wlcomm, men då jag avinstallerade Nvidia, fortsatte problemet.

 

Känner någon till en tidigare messengerversion som fortfarande stöds av Microsoft?

 

/* B.N. */

 

[inlägget ändrat 2009-12-25 20:39:51 av Breehc Nicdoll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breehc Nicdoll

Jag undersökte wlcommfelet i loggboken (windowsprogrammet i kontrollpanelen) – det stod: "Felaktigt program wlcomm.exe, version 14.0.8098.930, felaktig modul inetcomm.dll, version 6.0.2900.5579, felaktig adress 0x00024601". Inetcomm.dll är uppenbarligen roten till det onda …

 

Jag uppdaterade Internet explorer (till den åttonde versionen), eftersom inetcomm.dll låter som en dithörande fil, men det var icke fallet. Faktum är att jag över huvud icke hittar någon uppdatering till detta länkbibliotek; vet någon hur man uppdaterar det?

 

/* B.N. */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breehc Nicdoll

Om man ersätter inetcomm.dll i system32-mappen, så ersätts filen snart av den ursprungliga versionen – om man ersätter version 6.0.1 med version 6.0.2, så blir den snart 6.0.1 igen.

 

Men messenger letar uppenbarligen först i sin egen mapp, så lösningen är att lägga en annan – nyare – version i messengermappen. Jag gjorde så, och nu kan jag logga in i messenger.

 

Den nyare inetcomm.dll fick jag från en annan dator där messenger fungerade.

 

/* B.N. */

 

[inlägget ändrat 2010-01-01 19:14:48 av Breehc Nicdoll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...