Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows vista spel

SverkerG

Recommended Posts

Mina barn älskar spelen som fanns med i installationen av vista som chess titans, purble palace, Mahjong, spindelharpan, hjärter m.m.

Kruxet är bara att någon av de små änglarna har nu lyckats med att radera samtliga spel.

Har Windows vista skivan hemma men är lite rädd för att ominstallera hela systemet. Kan jag välja att bara ladda ned spelen eller kan jag ladda ned dem från internet någonstans?

Frågan är om dom verkligen lyckats radera spelen, eller om det bara är ikonerna till spelen?

Sen borde ju UAC ha förhindrat detta.

Hur som helst om det bara är ikonerna som saknas, så borde man kunna hitta exe-filerna. Jag sitter inte framför min vista dator för stunden så jag kan inte komma på vart dom skulle ligga.

Annars så kan du i kontrollpanelen välja lägg till ta bort windowskomponenter och den vägen lägga tillbaka spelen.

Annars så kan du i kontrollpanelen välja lägg till ta bort windowskomponenter och den vägen lägga tillbaka spelen.

Lite mer utförligt...

Kontrollpanelen => Program, Avinstallera ett program => Aktivera eller inaktivera Windows-funktoner => kolla så att raden Spel inte har blivit urbockad.

Alla bockarna är förkryssade, men spelen finns inte...

I Startmenyn ligger ikonen spelutforskaren kvar. Dubbelklickar ag får jag upp en ruta med ikoner till samtliga spel. Klickar jag sedan på en av ikonerna kommer jag till mappen: C:\Users\Sverker\Saved Games\Microsoft Games

I denna mapp finns endast Mahjong.

Så borta verkar de vara, men hur det har gått till veti katten eftersom det är ag och min sambo som är administratörer...

Hittade spelen i C:\Program Files\Microsoft Games\

Skumt att den inte hittar spelen via spelutforskaren... och att de har halkat ur startmenyn. Finns det annat sätt att lägga till den än att skapa genvägar för varje ikon?

Har inte Vista själv, men det borde gå att avinstallera bara spelet och sedan installera bara spelet igen, du kanske måste ta hela spelpaketet, det fungerar att göra så i XP, kanske går i Vista också, du måste använda skivan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...