Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IsDegradation false


Nazlin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har lite problem med uppstarten av min bärbara vistadator.

När datorn var ny fick jag problem med närverksanslutningen och LG skickade någon ny drivrutin till mig som jag installerade - efter det fick jag bluescreen en gång och sen dess piper datorn en gång vid varje uppstart.

 

För ett tag sedan bytte jag minnen i datorn. Tog helt enkelt ut de gamla och satte i nya (4gb) och datorn fungerade som innan, med undantaget att den tar åratal på sig att starta upp. Den som stannar till vid operatörsloggan ett tag innan den fortsätter. Har också märkt att det står att jag har 3gb minne och inte 4...

 

Jag undersökte det lite och i loggboken hittar jag:

Windows har startat:

Startens varaktighet : 52695ms

IsDegradation : false

Tidpunkt för incidenten (UTC) : 2009-04-19 12:17:26

 

Så står det med lite olika varaktigheter vid uppstart och avstängning.

Vad kan felet vara och vad kan jag göra åt det? Kan det ha orsakats när jag bytte minnena?

 

Tacksam för hjälp /Natalie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...med undantaget att den tar åratal på sig att starta upp.

Vad kan felet vara och vad kan jag göra åt det? Kan det ha orsakats när jag bytte minnena?

Har svårt tro att det skulle ha med minnena att göra. Tror mer på nätverksanslutningen och drivrutinen. Har du stämt av med LG, efter att drivrutinen du fick inte löste problemet?

Vad innebär åratal i uppstart, 1 min, 10 min eller mer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ja jag skrev till LG igen efter att jag installerat drivrutinen och sa att det blivit värre och då rådde dom mig att installera om datorn, men problemet var att jag aldrig fått med Vista på någon skiva och visste därför inte hur jag skulle göra.. Och eftersom datorn ändå har gått att använda så har jag inte brytt mig om att göra något. Den sega uppstarten har ju tillkommit efter att jag bytte minnena. Den stannar till kanske 1 min vid operatörsloggan, vilket är betydligt längre än innan då den kanske visades i max 5 sek.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då rådde dom mig att installera om datorn, men problemet var att jag aldrig fått med Vista på någon skiva och visste därför inte hur jag skulle göra.
Det brukar vara att man ska trycka på någon särskild tangent tidigt i uppstarten av datorn och om det inte framgår av manualen hur man ska göra så kan ju supporten svara på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag installerat om datorn! Till min besvikelse känns uppstarten minst lika seg som innan och det konstiga pipet är fortfarande kvar. Problemet jag hade med det trådlösa internet har kommit tillbaka och anslutningen kopplar nu ifrån med jämna mellanrum. Jag tycker också att det är konstigt att det står att jag har 2,99 GB ram, när jag satt in 4... Någon som kan hjälpa mig lösa något problem?

 

Vore himla tacksam! /Natalie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det är konstigt att det står att jag har 2,99 GB ram, när jag satt in 4.
32-bitars Windows kan bara utnyttja ca 3-3,5 GB RAM, exakt mängd beror på vad man har för hårdvara i datorn.

 

Har du hämtat uppdaterade drivrutiner från LGs webbplats?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns ett program från LG i datorn som hämtar hem alla nya automatiskt. Så jag installerade en hel radda igårkväll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det problem med nätverksanslutningen redan innan uppdateringarna?

Är det ett LG-program eller Windows som hanterar den trådlösa anslutningen?

 

När under uppstarten piper datorn, innan eller efter att Windows har börjat laddas?

 

Den stannar till kanske 1 min vid operatörsloggan
Det är kanske så att BIOS är inställt på att testa RAM-minnet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej problemen med nätverksanslutningen kom efter att jag gjorde uppdateringarna. Det är Windows som hanterar den trådlösa anslutningen.

Pipet kommer när skärmen är svart (dvs. efter att LG's logga visats och innan windows laddas)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej problemen med nätverksanslutningen kom efter att jag gjorde uppdateringarna.
Då verkar det ju som att det är någon uppdatering som inte passar din dator. I Enhetshanteraren så kan man backa till en tidigare version av en drivrutin, pröva det när det gäller det trådlösa nätverkskortet.

 

Det är Windows som hanterar den trådlösa anslutningen.
Kontrollera att gårdagens LG-uppdateringar verkligen inte installerade något program för den trådlösa anslutningen.

 

Pipet kommer när skärmen är svart (dvs. efter att LG's logga visats och innan windows laddas)
Det är normalt att datorer piper till när BIOS är klar och det betyder att BIOS inte hittade något problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har återställt drivrutinen nu och det verkar fungera bra igen. Hoppas det håller sig bara :) I LG's uppdateringsprogram kan man inte se någon historik.

Ok, skönt att veta att pipet inte är något dåligt tecken. Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...