Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program i Autostart


rassau

Rekommendera Poster

Behövs alla dessa program i autostart? Hade gärna velat snabba upp uppstarten om något hjälper.

 

 

 

[bild bifogad 2009-04-18 17:51:53 av rassau]

1136043_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag tycker att du kan plocka bort:

 

NIVDIA Driver Helper

NIVDIA Media Center Libary

Adobe Acrobat

Bluetooth Stack for Windows by TOSHIBA

 

Du kan prova med ovannämnda. Fungerar allt som det ska kan du experimentera med att plocka bort fler efterhand. Alps Pointing-device Driver låter förstås som det hör till musplattan. Om det är en bärbar. Låt den vara kvar annars finns kanske risk för att musplattan inte fungerar längre. Om du inte använder en extern mus, förstås.

 

Ladda ned och installera Autoruns:

 

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

 

...där kan du se lite mera vad som finns. Ta bort och hålla på utan problem. Sist jag mekade i MSCONFIG så valde Windows "Selektiv start" och varnade för ändringarna i MSCONFIG. Ganska irriterande, tyckte jag. Sådant händer inte när du pysslar med det i Autoruns, som jag länkar till.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, skall prova detta snarast, du pratade något om en irriterande ruta? Kan det möjligtvis vara detta:

 

Vid nästa uppstart kan det komma upp ett meddelande från Windows Defender att ett program blockerats att köra. Detta är msconfig som vill ge ett meddelande att uppstarten ändrats sen sist.

 

Högerklicka på ikonen “Blockerade startprogram”

Välj “Kör blockerade program” -> Systemkonfiguration

För att detta meddelande inte ska komma upp varje gång datorn startas kan du bocka ur rutan “Visa inte det här meddelande eller starta Systemkonfiguration när Windows startar”

Klicka OK -> OK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Känner inte igen det riktigt. Kanske annorlunda i Vista.

 

Det jag fick var i XP och då har jag ett svagt minne av att Windows valt "Selektiv start". Sen var det bara att bekräfta med OK.

 

Förresten, använder du Bluetoothprylar kanske du inte ska plocka bort det i Autostart. Men sådant får du prova dig fram med.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok. Men NVIDIA är inga problem att ta bort eller? Om det nu ens snabbar upp uppstarten märker vi väl :) Inga andra hyggliga tips när vi ändå är i farten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte använder kameran jämnt så kan du ju låta bli att ha den startande. ehTray är något med Media Center så om du inte brukar använda det så stäng av det också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...