Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig snälla :(


Reiwona

Rekommendera Poster

jag köpte en data för länge sen ungefär ett eller två år sedan. Jag köpte den från blocket, alltså inte från en vanlig affär. Personen gav mig cd till windows xp men han gav mig aldrig serienummret. men allt funkade eftersom allt redan var installerat. Men efter ett tag hände det att jag fick virus och var tvungen att formatera om datorn. efter jag gjort det så glömde jag helt att ladda ner windows xp cdn. Sen så kom det ett meddelande upp om att dom behöver see om jag har äkta windows. Så jag gjorde det och då kom det ett meddelande upp om att jag har ett falskt windows, då kom jag på att jag glömt att ladda ner den. Så jag tänkte göra det direkt, sedan när det började så frågade dom om serienummret och jag fick aldrig serienummret. Jag har ingen kontakt med personen jag köpt den ifrån. Finns det på nåt sätt jag kan veta serienummret? jag har cd:en och allt finns det någonstans jag kan ringa för att få nummret till det? som att skicka cd:en dit som bevis om man så behöver. För att jag kan inte komma in på min dator nu pågrund av det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

CD'n bevisar ingenting, mer än att du har den. Det är licensen (inte skivan) som ger dig rätt att använda Windows.

 

Finns två lösningar (plus några som jag inte nämner här):

 

- Kontakta säljaren och be att få serienumret, under förutsättning att det står på kvittot att du köpt dator med en Windows licens. Står det bara att du köpt en dator, så kommer du inte längre.

 

- Köp ett Windows

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...