Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

World of warcraft


Sparx

Rekommendera Poster

  • Svars 80
  • Skapad
  • Senaste svar

okay tack :D men nu har jag iaf börjat städa ut datan och det var väldigt dammigt. Men hur ska jag göra för att få bort allt damm från fläkten och processorns fläkt? eller jag tror det är fläkten!? :P hehe det som sitter högst upp i hörnet!? eller äre nätagg? :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har gett de tips som är säkra

 

Tops, tryckluft, blåsa lätt.

 

Givetvis kan du även skruva isär allt och damma av det men det är nog mer jobb än det är värt. Samt, det låter inte som om du är helt hemma i de olika delarna i datorn, stryk denna idé.

 

Viktigast är inte att fläktarna är helt rena, det viktiga är att det inte sitter massa damm i själva kylflänsarna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som sitter högst upp i hörnet!? eller äre nätagg? :D
Det är nätaggregatet och det ska du inte öppna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så nu har jag städat ut den :D det blev inte jätte bra men :P ska låta den stå ute och lufta lite tror jag :D tack för hjälpen :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller sätt filter på alla hål in i datorn, filter som stoppar dammet innan det hittar in.

 

Inte alltid möjligt, men kanske?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dammfilter givetvis. Jag har tagit ett som passar till dammsugare...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Länge sen jag skrev men här är det senaste som hänt! :P

 

Eftersom att jag inte visste va felet var gjorde jag såhär.

jag lämnade in datan och när jag fick tillbaka den så sa dom att det var lite "sönder" spelad och att jag skulle ta bort onödiga saker från hårddisken.

Jag har tagit bort så att jag har 111 gig på hårddisken men problemet kvartstår.

Har tänkt köpa en extern hårddisk så jag kan lägga över alla filmer dit. Men tror ni jag måste ta bort mer saker från hårddisken eller är det något annat fel med datan? Kanske formatera om hårddisken? :D

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget som heter sönderspelad om en dator. Windows blir mycket glad om det finns 20% ledigt på hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okay men jag har mer än 20% iaf. men tycker du jag ska foramtera om hårdisken så jag får bort allt onödigt skit som ligger på dataN!?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skadar ju inte, om inte annat så brukar datorn bli snabbare igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har mycket onödigt installerat så brukar det leda till att man har mycket som autostartar och det belastar datorn så att den får onödigt mycket att göra och därmed blir onödigt varm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okay så du tror att om jag formaterar om datan så kanske mitt problem kan lösas!? :D jag vill iofs ändå formatera om hårddisken inför Dh så datan blir ltie snabbare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I alla fall kan det bli lite lägre temperatur men en urblåsning med tryckluft är nog bra i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men jag dammade ut datan förut men problemet var ju fortfarande kvar då :S o dom i affären sa att det var för lite space på hårddisken ju!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okay men mitt problem är inte att hårddisken är varm :P det är ju att det ibland blir blåa pixlar på skärmen så jag måste starta om :P:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...