Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

World of warcraft


Sparx

Rekommendera Poster

Hey!

När jag spelar world of warcraft så laggar spelet ihop så jag måste starta om datan och skärmen blir typ helt flimrig. Sen när jag ska starta om datan så behöver jag starta om den flera gånger innan den ska funka. Det här problemet uppstod när mina päron dammsög. måset jag ominstallera spelet elelr vad ska jag göra? :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Kolla så att alla kontakter sitter fast ordentligt. Både inne i datorn (om dom dammsög där) och på utsidan av datorn.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det tänkas att datorn blir för varm?

Men damma inte ur datorn utan att veta hur man skyddar datorn från statisk elektricitet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du måste starta om datorn flera gånger så blir det nog inte bättre om du installerar om world of warcraft.

 

En dammsugare tar ganska mycket ström när man startar den. Man ser det genom att det blinkar i lampor när man startar en dammsugare. Vad som händer är att spänningen sjunker snabbt när man startar dammsugaren.

 

Om du har otur så kan datorns nätagg eller moderkort ha tagit skada av detta fast det är troligare att det har hänt något med Windows i din dator. Prova att göra en systemåterställning på din dator.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker det är konstigt att det bara blir så när jag kör wow, för jag kan fortfarande köra cs. Och efter att jag hade repairat wow så kunde jag spela ganska länge utan att något hände

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det var en ren slump att dina problem började samtidigt som dina föräldrar dammsög. Föräldrarna var ju inte ens i ditt rum.

Gissar därför att det är

Alt1 något windowsproblem inklusive nått skitprogram, trojan etc

 

Alt2 något hårdvaruproblem i datorn, tex

A) att hårddisken har börjat få fel

ladda hem tex Everest Free om du inte vet fabrikatet på hårddisk.

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

När du vet fabrikatet på hårddisk, ladda hem testprogram från hårddisktillverkaren.

 

B) Minnesfel, ladda hem och kör memtest86

men observera

hittar memtest fel så är krascher och strul i windows helt naturligt

hittar memtest inga fel så betyder det inte att windows, spel osv fungerar

(har själv varit med om memtest OK, windows startar inte utan kraschar redan i starten för minnet var inte helt kompatibelt med moderkortet, bytte moderkort både memtest och windows OK)

http://www.memtest.org

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok jag spelade cs nyss och då cpade det sig men jag tror också att det var en slump eftersom att dom har dammsugit förut.

 

Om jag gör systemåterställning på datan vad händer då? försvinner allt som jag har sparat eller?

[inlägget ändrat 2009-04-14 13:20:45 av Sparx]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök med systemåterställning. Bör inte förstöra det du sparat.

 

Vilket fabrikat har din hårddisk?

Har du kört testprogram?

Vilket resultat?

 

Har du kört memtest86?

Vilket resultat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattade inte hur man skulel använda det där programmet så jag har inte testat det än. Jag har inte laddat ner memtest86 ännu, behöver någ förklaring till hur man använder det också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar hem och installerar Everest och startar det sedan.

Sedan klickar du på Lagring, Fysiska enheter och får då upp vad den fysiska enheten heter se bild.

För min del heter den ST3320620AS

Jag googlar på ST3320620AS

http://www.google.se/search?hl=sv&q=ST3320620AS&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=f&oq=

och första länken är hos Seagate, ja hela sidan full med länkar som säger Seagate

dvs nästa steg för mig är att ladda hem testprogram från Seagate.

Vilka hårddisktillverkare finns det?

ja enligt en komplett sida (de komplett säljer)

 

Tillverkare:

 

* Western Digital (14)

* Samsung (8)

* Seagate (8)

* Hitachi (2)

* Fujitsu (1)

 

Så iden med att använda Everest är att veta vilken hårddisktillverkare som du ska ladda hem testprogram från.

 

Memtest

Du laddar hem

http://www.memtest.org/download/2.11/memtest86+-2.11.iso.zip

unzippar filen med tex 7-zip

http://downloads.sourceforge.net/sevenzip/7z465.exe

som du laddar hem och installerar

tar sedan och bränner sedan iso-filen till en CD med tex

Deepburner Free

http://www.deepburner.com/download/DeepBurner1.exe

som du laddar hem och installerar

Sedan startar du datorn med Memtest-CD i DVD/CD spelaren och med datorn instaälld för att starta från DVD/CD eventuellt kan du trycka F12 vid starten av datorn och välja start/boota från CD/DVD.

 

 

[bild bifogad 2009-04-14 21:59:15 av jannejanne]

1135347_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack :D men jag ska testa med systemåterställning nu o så får vi se hur det går.

 

Ska även göra diskrensning och diskfragmentering. Ska även söka igenom med ad aware och lite sånt :D sen ska jag testa o spela wow.

[inlägget ändrat 2009-04-15 11:22:51 av Sparx]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu Cpade sig datan igen, men jag spelade wow i över 1 timmer innan något hände :S Men tycker ni jag ska lämna in den eller ska jag testa det som jannejanne sa? :D tack för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker ni jag ska lämna in den eller ska jag testa det som jannejanne sa?

Man bör förstås testa det man blir föreslagen för annars har t ex jannejanne spenderat sin tid helt i onödan på att försöka hjälpa till. :thumbsup:

 

P.S. Försök vänta in i det sista med att lämna in datorn; jag ser det inte som någon universallösning; det finns inga som helst garantier för att datorn börjar fungera efter att ha varit inlämnad hos experter (klåpare?) – men betala måste du!

 

 

[inlägget ändrat 2009-04-16 10:10:36 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok nu kollade vad jag har för hårddisk med everest men jag hittar inte testprogrammet. hårdisken är

SAMSUNG HD403LJ (372 GB)

 

 

Vad gör Memtest? :D

[inlägget ändrat 2009-04-16 10:48:57 av Sparx]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brände över filen till en Cd och startade om datan, klickade på f12 inget hände :( startade om datan igen o klickade inget hände igen.

Jag brännde inte med Deepburner Free men det spelar väll ändå ingen roll med vad för program jag bränner!? Och jag brände en data disc som man ska göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag brände en data disc som man ska göra.
ISO-filer ska man normalt bränna som image/avbild (står lite olika i olika program) och inte som datadisk. Om du ser en ISO-fil när du kollar på CDn så är det fel, utan man ska se många filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, men det hände inget när jag klcikade på f12 igen. men nu när jag kollar vad som är på disken är det 2 saker på den. en ikon som heter Run och en ikon som heter ESTOOL. Ikonen som heter ESTOOL är en exe fil tror jag och den som heter run vet jag inte va det är, men den ser ut som en exe fil fast den har ett kugghjul i mitten av ikonen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar det vara rätt bränt i alla fall och det är meningen att run.bat ska köras. Jag har ingen Samsung-disk så jag vet inte hur det fungerar i praktiken. Du kan försöka med Hitachis testprogram Drive Fitness Test som brukar fungera hyggligt med de flesta hårddiskar:

http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT CD image

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F12 är det för att få upp en meny där du sedan väljer varifrån datorn ska startas? Får du upp menyn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...