Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner


rickard 1

Rekommendera Poster

Finns det någon programvara som kollar att min dator har de senaste drivrutinerna?

 

Linux har denna funktion automatiskt i Ubuntu 8.10, men finns detta även för Windows; i mitt fall Windows 2k.

 

Specifikt behöver jag en drivrutin för "Multimedia Audio Controller", som av någon anledning försvunnit från min dator.

 

Tacksam för hjälp

/rickard 1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är att besöka datortillverkarens webbplats för drivrutiner till din datormodell om det är en märkesdator som Dell och HP, eller moderkorts- resp. ljudkorttillverkarens webbplats för drivrutiner för moderkortet resp. ljudkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Dessvärre är min dator ett hemmabygge, dock med W2kP som OS. Har varit inne på Windows Update, men där hittar jag ingen drivrutin.

 

Jag är ute efter om det finns någon tillförlitlig site från vilken jag kan ladda ner en drivrutin.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska du ladda ner drivrutiner från moderkortstillverkarens webbplats. Om ljudkort inte är integrerat på moderkortet så ladda ner drivrutiner från ljudkortstillverkarens webbplats också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller denna tråd har något med PHP att göra, flyttar den därför till mer lämpligt forum.

Försök att välja ett forum som motsvarar den fråga du ställer.

 

/Cluster

Moderator för PHP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner brukar inte försvinna av sig själv.

 

Endera håller hårddisken på och lägger av

du kan testa och köra chkdsk /r i felsäkert läge

 

eller så har du installerat nått eller något annat har hänt som ger konflikt med det som saknas.

I så fall finns ju möjligheten att formatera c:\ och installera om w2k, servicepack, alla drivare till moderkortet med mera och få tillbaka

den filen som försvunnit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...