Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows live messenger


DJ Aweponken

Rekommendera Poster

DJ Aweponken

Jahapp, då hade man lyckats "halv" radera msn. Men det är ju tur att man har eforum :)

 

 

Jag skulle då hjälpa min kompis avinstallera msn och vi snackade via telefon. För att han skulle veta var han skulle trycka gjorde jag samma process på min dator. Då började min dator avinstallera msn och då tänkte jag att det ska den ju inte göra! Så jag tyckte avbryt. Då raderades en del filer. Så när jag startar msn hittar den inga filer men när jag försöker ominstallera så står det att msn edan finns på datorn.

 

 

Finns det någon snäll själ där ute som vet hur jag ska göra för att få tillbaka mitt kära msn ;)

 

 

 

Tack så mkt på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
LoDx_The_Real_One

kolla om det går att ta bort via Lägg till/Ta bort Program,

går inte det får du nog göra så att du tar bort alla filer som har med msn att göra och sen även rensa bort msn:s "entrys" i registret

 

[inlägget ändrat 2009-04-22 07:46:59 av LoDx_The_Real_One]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå dit du har installerat det och testa att ta bort filerna/mapparna som är kvar. Sedan ladda ner och installera igen. Borde ju funka iaf! Om det inte går att ta bort dom manuellt så kan du ladda ner ett program som heter Unlocker och ta bort filerna med hjälp av det programet.

 

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.72911

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DJ Aweponken

även rensa bort msn:s "entrys" i registret

 

Hur ändrar jag i registret? var går jag in?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LoDx_The_Real_One

Hittade en annan metod som jag tycker du ska prova innan du grejar i registret.

 

Gå in i Windows Live Mappen (default C:\Program\Windows Live)

 

sen går du in i Installer mappen och dubbelklickar på wlarp.exe

 

där kan du avinstaller eller reparera msn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DJ Aweponken

Hm. Laddar hem, packar upp i samma mapp, klickar, inget händer...ingenting öppnas.. Tror det är min dator då jag har upplevt samma sak med andra nedladdade program.. Brandvägg som skyddar??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LoDx_The_Real_One

Ingen aning om vad som skulle kunna blockera, eftersom du upplevt det med andra nedladdade program skulle det kunna vara nåt sånt.

 

Nu har jag tyvärr inga mer förslag på vad du skulle kunna göra =/ sry

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandväggar håller koll på trafiken mellan datorn och internet, en brandvägg hindrar inte ett program från att startas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DJ Aweponken

hm.. vill inte funka.. Hur tar jag bort "entrys" i registret då? Kan ju alltid försöka..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...