Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Fredrik1971

server error

Rekommendera Poster

Fredrik1971

Jag var inne på di.se för att skapa en "portfölj"

jag fick detta...är det fel hos mej eller DI:se

Server Error in '/SE' Application.

--------------------------------------------------------------------------------

Object reference not set to an instance of an object.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

The source code that generated this unhandled exception can only be shown when compiled in debug mode. To enable this, please follow one of the below steps, then request the URL:

1. Add a "Debug=true" directive at the top of the file that generated the error. Example:

<%@ Page Language="C#" Debug="true" %>

or:

2) Add the following section to the configuration file of your application:

<configuration>

<system.web>

<compilation debug="true"/>

</system.web>

</configuration>

Note that this second technique will cause all files within a given application to be compiled in debug mode. The first technique will cause only that particular file to be compiled in debug mode.

Important: Running applications in debug mode does incur a memory/performance overhead. You should make sure that an application has debugging disabled before deploying into production scenario.

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]

Morningstar.DataSetHelper.DataSetHelper.CreateTable(String TableName, DataTable SourceTable, String FieldList) +229

Morningstar.DataSetHelper.DataSetHelper.SelectInto(String TableName, DataTable SourceTable, String FieldList, String RowFilter, String Sort) +22

ASP.di_lookup_default_aspx.RefreshAdministrators() +269

ASP.di_lookup_default_aspx.Page_Load(Object Sender, EventArgs E) +964

System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14

System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35

System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99

System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50

System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627

--------------------------------------------------------------------------------

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3082; ASP.NET Version:2.0.50727.3082

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
.M

Fel hos dom. Server error betyder altid att det är fel hos dom som skapat tjänsten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon

Som .M antyder handlar det om ett programmeringsfel. Det som skrämmer mig mest är dock att DI.se inte stängt av sändningen av de detaljerade ASP.net-felloggarna. Detta är en potentiellt enorm säkerhetsrisk som jag är väldigt förvånad över att en så stor sajt sitter på. Pinsamt är bara förnamnet! :thumbsdown:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fredrik1971

Jag fick gå in via "morningstar" och det fungerade, och morningstar som samarbetar med di (som jag fattat iaf) och där kunde jag göra en "portfolj"!

Går fortfarande inte att göra på di.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
flora50

Har haft liknande problem under minst ett år hos DI. 2009 har det dock funkat ganska bra att ansluta till Min portfölj.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fredrik1971

Jag har inte några problem med att logga in och hitta min portfölj, det som är problem är att jag inte kan lägga till dom fonderna som jag har!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...