Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mobiltelefon störare


Robert Kl

Rekommendera Poster

JAg vet inte riktig hur jag skall beskriva detta.

men jag söker en mobilstörrare som kan slå ut vissa mobile inom en viss radie.

Man skall kunna lägga till mobiltelefon nr som skall kunna ringas med innan för denna radie och ala övriga skall man inte kunna använda.

 

Söker även en funktion där man samalar in telefon nr så att man kan skicka ut info till dessa så att dom vet vad som händer innan för området.

 

Skall även kunna stänga av kameran i mobilen på ett snabbt sätt.

 

Massor av frågor hoppas någon kan ge ett eller flera svar.

 

/ Robert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns störsöndare att köpa, men de är enligt vad jag vet inte lagliga i sverige då dem blockerar nödsamtal.

 

att blockera vissa nummer samt kunna blockera kameran låter för mig helt orimligt, förstår inte hur en enhet ska kunna blockera kameran trådlöst på något vis...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
det finns störsöndare att köpa, men de är enligt vad jag vet inte lagliga i sverige då dem blockerar nödsamtal.

 

Ja det är olagligt. De enda frekvenser man får sända vad man vill på är vad jag vet 27 MHz-bandet (typ radiostyrda bilar och liknande).

 

Dessutom finns det ingen möjlighet att bara störa ut vissa telefoner, eftersom en störsändare sänder rappakalja på alla frekvenser en mobil använder. Att bara störa en viss mobil, skulle kräva att störsändaren lyssnar på trafiken mellan basstationen och den aktuella telefonen, vilket ju faller på sin egen orimlighet... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...