Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

trådlös Xbox 360 kontroll till pc'n


x-tapp

Rekommendera Poster

Hej, jag skulle jätte gärna vilja kunna spela spel med min xbox 360 kontroll på min vista dator. Kontrollen med usb funkar men hur fixar man med den andra. Jag har hört att man måste ha en bluetooth grej. Sen har jag hittat en 360 länk/produkt som är en slags usb adapter

 

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360wirelessgamingreceiver/

 

Men den säljs tydligen int längre :/

Någon som vet hur man kan spela på vista med en trådlös xbox 360 kontroll?

 

tack // Giertz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha en mottagare. Och det är inte bluetooth som gäller för 360-kontrollen. Så om mottagaren inte tillverkas, så måste du nog leta efter den på blocket eller tradera eller liknande.

 

Tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tydligen köpa den i usa, men på sidor som webbhallen står det att den har slutat tillverkas. usa sidorna skicka inte produkter till sverige

oturligt hittar jag inget på tradera eller blocket :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en mjukvara till usb 360 kontrollen så man kan ha den på datorn. Det finns en till wireless osså, lästa att någon sa att det funkade om man hade blutooth och programmet

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med min trådlösa xbox kontroll så har jag kommit så långt att datorn erkänner kontrollen när jag ansluter med play'n'charge sladden. Men om jag försöker få igång kontrollen så startar xboxen istället.

 

Men så har jag ingen bluetooth mottagare så jag kan tyvärr inte prova.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du en trådlös orginal xbox 360 handkontroll ?

 

då ska du ha en sånhära : "Xbox 360 Wireless Receiver"

 

googla det så får du fram länkar och bilder !

 

tyvär så finns den inte på prisjakt nu, av någon andledning, men jag såg att kjell och kompany sålde en sådan förr för 299, men den finns inte kvar i deras sortiment längre värkar det som, du kan ju alltid gå dit och fråga. annars borde game eller någon annan liknande spelaffär ha den !

 

med den får du troligen en cd skiva med drivrutiner, då instalarar du den först, stopppar sedan i usb sladden och sedan ska du kunna koppla ihop motagaren med handkontrollen, totalt 4 handkontroller och 4 headset !

 

jag själv köpte en trådad xbox 360 handkontroll för att ha till datorn, fungerar perfekt, men det enda är att man inte får med drivrutiner utan får ladda ner dessa själv, men det är snabbt gjort !

 

den gick för 379:- så egentligen kan man nästan köpa en sån i stället för en motagare, det är ju nästan samma pris och du får ju en till handkontroll till ditt xbox om du skulle behöva...

 

jag tycker det är en av de bästa handkontrollerna man kan ha till datorn, detta mäst på grund utav det kanona stödet ! nära på 100% av alla nya spel stöder den direkt, bara stoppa in den i datorn och starta spelet, precis som med alla konsoller !

 

OBS! ATT KÖPA ETT PLAY AND CHARGE KIT GÅR INTE! även om det är usb anslutet så fungerar det inte till datorn, det enda som går genom sladden är strömm, signalerna går fortfarande trådlöst !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...