Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hej jag tänker be ödmjukt om hjälp!!


www.world-of-java.se

Rekommendera Poster

www.world-of-java.se

Jaqg pluggar java på Miroi (C-kurs) villket innebär att jag är en nybörjare.

Många frågor och tankar hos mig angående java är nog basala för många här i detta forum, men jag har ett brinnade intresse och vill lära mig.

Ett problem jag har är att jag pluggar på distans, villket innebär att jag har ingen att bolla tankar med eller fråga om mina svårigheter.

 

En gfråga jag har om det finns envänlig själ som skulle kunna göra mig tjänsten att ha en kontakt med mig via mejl, chatt forum kanske telefon om det skulle vara ok, jag skulle behöva denna uppbackning av någon.

Jag kommer att läsa java hela detta år många delar utanför studieplan för jag har bestämt mig för att lyckas ta cert på sun.microsystem och nischa mig som webbdevelooper, detta innebär mycket tränande och pluggande och jag skulle tacksamt ta emot den hjälp jag kan få av någon vänlig själ.

 

Mitt första problem idag är att jag är ovan vid Swingkomponenter men vill lära mig.

 

En fråga är vad det är för fel jag gör i denna kod, ramen syns men inte objekten JextField sant JButton, vad gör jag för fel????

Tacksam för svar..

Jens wenell

Jens.w2@hotmail.com

 

Om en eller ett par personer skulle villja hjälpa mig lite framöver så jag kan nåp mitt mål vore underbart för mig och jag skulle vara oerhört tacksam:

Kanske byta kunskap, jag är bra påp webbdesign, dreamweaverm photoshop, fireworks, Lite flash.

Jag tänker sätta mig in i Java, Jsp, Javaserver faces, frameworks. Xml

Enterprise, netbeans.

Mycket applikationer på nätet me3d tonvikt på java men jag skall också plugga PHP, MySQL, Flash, Javascript.

Jag håller på att förbereda mig på att bygga en applikation på en Tomcatserver som skall enbart om java och ska byggas i denna klient server teknik:

Jag skal navigera med Jtree själva text och bild info skall göras av en applet som läser RTF eller PDF, PDF kanske skulle vara bättre eftersom det är streamat men RTF är lätt nur uppdateringsynpunkt och lättare och smidigare att skapa, man kan då använda många rtf sidor på varje länk.

Kanon som kursmateriel. Det skulle vara bra träning och samtidigt så får jag in faktan på ett bra sätt jag måste skriva om den.

 

Länk:http:er ta lång tid eftersom jag uppdaterar vart efter jag läser http://jensen41.s46.eatj.com/

Tyvär så stänger servern ner var 6:e timme men jag skall uppgradera mitt webbhotell där så att det inte stäns ner, men det är gratis och servern kan hantera PHP, Java mm precis mina behov:::

Sidan är inte klar håller på att planera struktur och faktan...

 

Men vill ni se är det bara skicka en mejl så startar jag servern vi det klockslag som vi kommer överrens om.

 

Jag ber ödmjukt om hjälp och kan gärna hjälpa till på dom områden jag är bra på..... Med nöje.

är tacksam på förväg.

Anledningen värför att jag pluggar detta är ett brinnande intresse för teknik har jobbat som elektriker och styr och reglertekniker och vill komma in på en arbetsmarknad som jag gillar...

MVH Jens wenell

Jens.w2@hotmail.com

Vad är fel värför syns inte s2wingkomponenterna???

 

Om någon skulle villja hjälpa mig med allt jag ber om det skulle vara ovärderligt, jag har ingen att prata med när det gäller detta, man lär mycket när man bollar tankar och man får nya tankebanor..

 



import javax.swing.JWindow;
import java.awt.Component;
import java.lang.String;
import javax.swing.JTextField;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JPanel;
public class DesktopApplication2 extends javax.swing.JFrame  {
    JButton Push = new JButton("Push to change framename!");
      JTextField Text = new JTextField("someInitialValue", 20);

   public DesktopApplication2() {

       setSize(300, 150);
       setBounds(250, 225, 300, 150);
      JPanel Pane = new JPanel();
      Pane.add(Push);
      Pane.add(Text);
      setContentPane(Pane);


   }
   public static void main (String[] arguments){
    DesktopApplication2 sw = new DesktopApplication2();
    sw.setVisible(true);

   }


}

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Okej, tänkte inte kommentera din långa vädjan, utan gå direkt till din SWING fråga. Jag klippte och klistrade och körde!!! Inga problem alls! Så vad är ditt problem??? Möjligtvis kan jag ha synpunkt på att du lägger JPanel i din konstruktor, vilket inte är så bra eftersom den försvinner när den lämnar det "scopet" å andra sidan kopplar du ju sen in JPanel till i din JFrame och då finns den ju kvar. Det är bara det att nu får du lite marigt att nå din JPanel. Lägg istället JPanel i klassnivå, som de andra två komponenterna.

 

PS! Lycka till

 

;-) Oskar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...