Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hej jag tänker be ödmjukt om hjälp!!


www.world-of-java.se

Rekommendera Poster

www.world-of-java.se

Jaqg pluggar java på Miroi (C-kurs) villket innebär att jag är en nybörjare.

Många frågor och tankar hos mig angående java är nog basala för många här i detta forum, men jag har ett brinnade intresse och vill lära mig.

Ett problem jag har är att jag pluggar på distans, villket innebär att jag har ingen att bolla tankar med eller fråga om mina svårigheter.

 

En gfråga jag har om det finns envänlig själ som skulle kunna göra mig tjänsten att ha en kontakt med mig via mejl, chatt forum kanske telefon om det skulle vara ok, jag skulle behöva denna uppbackning av någon.

Jag kommer att läsa java hela detta år många delar utanför studieplan för jag har bestämt mig för att lyckas ta cert på sun.microsystem och nischa mig som webbdevelooper, detta innebär mycket tränande och pluggande och jag skulle tacksamt ta emot den hjälp jag kan få av någon vänlig själ.

 

Mitt första problem idag är att jag är ovan vid Swingkomponenter men vill lära mig.

 

En fråga är vad det är för fel jag gör i denna kod, ramen syns men inte objekten JextField sant JButton, vad gör jag för fel????

Tacksam för svar..

Jens wenell

Jens.w2@hotmail.com

 

Om en eller ett par personer skulle villja hjälpa mig lite framöver så jag kan nåp mitt mål vore underbart för mig och jag skulle vara oerhört tacksam:

Kanske byta kunskap, jag är bra påp webbdesign, dreamweaverm photoshop, fireworks, Lite flash.

Jag tänker sätta mig in i Java, Jsp, Javaserver faces, frameworks. Xml

Enterprise, netbeans.

Mycket applikationer på nätet me3d tonvikt på java men jag skall också plugga PHP, MySQL, Flash, Javascript.

Jag håller på att förbereda mig på att bygga en applikation på en Tomcatserver som skall enbart om java och ska byggas i denna klient server teknik: