Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för bränning av flera .avi-filer till DVD?


sirblackhawk

Rekommendera Poster

sirblackhawk

jag har fått tag på en serie som jag vill bränna ut på DVD för att kunna kolla på i min DVD. Frågan är nu vilket program som är bäst att använda? bör sägas att jag inte är något tekniskt under när det gäller detta... jag kan bränna .iso men det är mer eller mindre allt jag kan göra...

 

kanske ska säga att alla avsnitt är i .avi.

 

helst vill jag få till det lite grafiskt snyggt (dvs, helst ha möjlighet att välja vilket avsnitt jag vill titta på... om det sedan är en visningsbild eller endast text är strunt samma) huvudsaken är att jag inte måste spola igenom hela skivan om jag vill se tex avsnitt 7 av 10...

 

vilket program ska jag använda?

har kollat lite på Nero men vill helst använda något annat om det finns...

 

så.. hur gör jag och med vilket program gör jag detta bäst???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klarar din (dvd)spelare att visa dessa avi-filer?

Du skall iaf bränna som data och gällande menyer är jag inte säker på att det fungerar bra. Då måste man bränna som dvd-video och att konvertera kan vara krångligt och tar dessutom lång tid. Men dvd-video är det du skall använda för att få menyer och Nero tror jag erbjuder en relativt enkelt program (inbyggt i det du har) för att göra egna menyer.

 

Börja med att testa att bränna en dvd-video med en, max två avi-filer för att se om det fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...