Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tips pa hantering av externa harddiskar


ailixin

Rekommendera Poster

Under mindre an tva ars tid har jag haft tva externa harddiskar som har slutat fungera och dar jag kopte dom sager dom att de inte gar att laga. Eventuellt ska det kunna ga att radda en del av informationen pa dem. Jag har aven ett 2GB micro SD kort till min mobiltelefon som slutat fungera. Jag tycker inte jag hanterar harddiskarna speciellt ovarsamt, har inte tappat dem i golvet eller utsatt dom for nagra extrema temperaturer. Nagon enstaka gang har jag kanske rakat dra ut usb-kontakten utan att ha stangt ner en fil som anvandes av harddisken men inte upprepade tillfallen. Jag har bl.a. anvant de externa harddiskarna till backup for information i mina laptops men det borjar kannas ganska meningslost da datorerna haller mycket langre. Ska jag behova lagga in backup datan i 2-3 externa harddiskar for att vara pa sakra sidan?? Borjar ledsna pa detta med att behova kopa nya hela tiden och flytta filer fram och tillbaka.

 

Nagra tips hur jag ska hantera externa harddiskar for att de ska halla langre och att jag ska kunna lita pa dem?

 

[inlägget ändrat 2009-04-01 11:10:44 av ailixin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...