Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista vägrar kopiera RAR filer via nätverket


Thewiruz

Rekommendera Poster

Okej jag har stött på många problem med Vista men snart får det fanimej vara nog!

 

Jag kan som sagt kopiera och flytta RAR filer lokalt på datorn men ska jag kopiera en RAR fil från min andra dator med Win XP proffessional så står det följande

 

 

"Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden"

 

*Jag är Admin på datorn

*Jag har stängt av UAC

*jag kan kopiera Zip filer och allt annat

 

Men inte just RAR

 

Efterblivna MS system!Och detta påstår MS ska vara användarvänligare än XP,Vart då?

 

Någon som har en aning?Jag har full Access om man kollar i användarprofiler.

 

//Robban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du kopiera andra filer från samma mapp som rar-filerna ligger i så har du/ett program lyckats låsa filerna till en användare på Vista datorn. Detta kan hända likväl på Windows 2000 och XP, då 2000, XP, Vista, 2003 osv bygger på samma NT-teknik. I grund och botten så är Vista en lite snyggare version av XP, fast med lite fler funktioner.

 

Testa att lägga in ett txt-dokument i mappen och se om du kan kopiera över det. Fungerar detta så bör du markera alla rar-filer och högerklicka, välja egenskaper, (nu har jag Vista hemma och XP på jobbet så ja kan förtillfället bara säga för XP). Väl i egenskaper bör det finns någon flik med Delning eller dylikt. Välj avancerad delning och lägg till användaren "Everyone" som Read-only om du bara vill att man skall kunna kopiera filerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...