Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp! Regcure


fast_track

Rekommendera Poster

tja jag kan inte överclocka mitt cpu då får jag blåkärm men jag hördes tala om Regcure.

men det stödjer inte 64 bit.

hur kan jag köra programet bakot kompitabelt?

eller fins det andra liknande program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja

programet som föreslogs tog inte bort blåskärmen kan kåderna hjälpa?

0x00000124 och 0x00000101

fins det fler program som kan "reparera" de filerna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0x00000124 och 0x00000101

fins det fler program som kan "reparera" de filerna

 

Det finns inga program som kan reparera "Stop error codes".

 

0x00000124 och 0x00000101 är så kallade "Stop error codes". Om du kollar på Blåskärmen som du får så finns det mer info om vad som krånglar. Ofta hänvisas det till en fil eller någon hårdvara som har slutat att fungera.

 

Eftersom du försöker att överklocka så gissar jag att det är processorn eller minnena som slutar att fungera. Är du säker på att du inte överklockar för mycket? Det finns en gräns hur mycket minnen och processor tål att överklocka. Även om du följer en "Guide" så är det inte säkert att den passar dina minnen och processor.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag tar den inte så långt och den ligger på ca 30c och jag kan ta den till under 4Ghz utan problem men över är det bera ett helvette med blå skärmar och jag har ett asus rampage 2 extream och i7 940 så det borde gå fint att clocka.

kan det vera difekt på cput?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skillnaden mellan när det blir blåskärmar och när det inte blir blåskärmar är överklockning så beror det nog på överklockningen att det blir blåskärmar. Det kan ju tänkas att du överklockar på fel sätt, det vet jag inte för jag överklockar inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorkomponenter delas in i olika klasser.

Felfria som levereras till proffsdatorer och dom med ett visst antal fel som levereras till konsumentdatorer. Om du har otur så kan du ha fått en processor eller ett minne som är mer känsligt för överklockning. Därför så kan man inte säga hur mycket en processor tål att överklocka. Det varierar med hur bra kvalite processorn har.

 

Om du läser på blåskärmen så står det vad som är fel.

 

Sen så kan man ju undra varför du ska överklocka. Duger inte din dator som den är?

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo den deuger men jag tycker det bera är konstigt att vista stoppar mig och den kan altid bli bättre.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina problem har väl inget med Vista att göra, det är ju hårdvaran som slutar att fungera ordentligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag he fått tag på en bild :) fall det kan peka ut orsaken och hur jag kan fixa det. klicka här för att se bilderna -> http://www.facebook.com/album.php?aid=2016454&id=1539626716&saved#/album.php?aid=2016454&id=1539626716

obs du måste ha face book för att se bilderna.

( kunde int läga de direkt på eforum de tar 4 mb:( )

[inlägget ändrat 2009-03-29 15:30:13 av fast_track]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller skriv av det viktiga, dvs

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står i andra stycket:

"A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval"

sedaden andra saken: *** STOP: 0x00000101 (0x0000000000000019, 0x0000000000000000, 0xFFFFFA6001843180, 0x0000000000000004)

kan det hjälpa :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval"
Låter som problem pga av överklockning, olika kretsar går inte längre i takt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så det måste ligga på spesiella tal så att de går i tackt?

så är det bara att prova sig fram?

men vilka är det men ska ändra på? dram bus voltage, cpu Voltage och BCLK Frequency?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför försöker du ens när du inte kan???

 

Har du vattenkylning eller någon annan kylning på processorn?

 

Har du stängt av alla "energispar" funktioner?

 

Hur mycket har du ändrat på vCore (CPU voltage)?

 

Vad har du för multiplier, FSB odylikt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...